שתף קטע נבחר

אפליקציות לנהיגה בטוחה

להתעסק עם הטלפון הנייד בנהיגה זה אחד הדברים המסוכנים ביותר שאתם עושים ו"איני הנהג" זה השקר הנפוץ ביותר בפקקים. אבל לפעמים יש אפליקציות שדווקא תורמות לבטיחות

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

המצב מוכר היטב: שיא החום, אתם בפקק ומזדחלים במהירות אדירה של שלושה אולי ארבעה קילומטרים לשעה. כי יש לכם בדיוק עוד חצי שעה עד שתגיעו הביתה במרחק 2.5 קילומטרים במורד הפקק. משעמם לכם במכונית שאין דברים כאלה, וכבר אמרנו שחם. אתם מתים רק לקצת מגע עם העולם החיצון, ואז מגיעה הודעה.

 

SMS נהיגה  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

איזה מזל שיש וואטסאפ כי מי בכלל טורח עדיין לדבר עם אנשים בשנת 2019? זה חבר, יש לו משהו חשוב לאללה לספר, הוא שולח את ההודעה, ואי אפשר שלא לענות לו, כי אחרת יצאנו טמבלים או גרוע מזה - מסננים. כל מה שצריך לעשות זה לשלוח לו סימן קטן של ידיים שעושות "תודה", זה הכל.

 

אז פותחים את הנעילה של הטלפון, מוצאים את האמוג'י החמוד הזה של הידיים ואז מוצאים את עצמנו בתוך פגוש של מיצובישי. מזל שזה במהירות נמוכה, אז בסך הכול יש לנו נזק של שבר בפגוש הקדמי ובמכונית שהייתה מטר לפנינו יש כיפוף של הפח האחורי, שזה קצת פחחות, ופגוש שבור. נזק של 4,000 שקל כי לא יכולנו להתאפק והינו חייבים לענות. וזה כמובן תרחיש שקורה לישראלים רבים, אבל מה עם דו"ח לא נעים שחוטפים משוטר? גם אותו סיפור.

 

אז איך נמנעים מהמצב הלא נעים הזה? יש כמה דרכים וכמה אפליקציות שהופכים את החיים לקלים יותר. אבל קודם כל לפני האפליקציות, חשוב לדעת שכיום יש מכוניות שיודעות לבלום שניה לפני שאנחנו מתנגשים במכונית או הרבה יותר גרוע, בהולך רגל מסכן. תמיד חשוב לוודא שמדובר במכונית שיש לה בלימה אוטונומית. כלומר, מערכת שיודעת לזהות מתי אנחנו מתקרבים באופן מסוכן לרכב שלפנים.

 

נכון שבאופן כללי, מאוד לא מומלץ בכלל להתעסק עם הטלפון בנהיגה. זה לא חוקי וגם כי זה פשוט חוסר אחריות. אבל אם מגיעים למצב קיצוני שבו בוחרים למרבה הצער ללכת נגד ההיגיון והחוק, אז לפחות שלא יסתיים בנזק. ואם כבר אנו חיים בתוך עולם ווירטואלי של "6 במסך הנייד שלנו, בואו נראה מה יש בעולם הדיגיטאלי ההוא כדי לעזור לנו לשרוד בעולם הפיזי.

 

למשל ישנה אפליקציה שפותחה בישראל ששמה הוא NOTIFY. מדובר באפליקציה שמטרתה היא למנוע מהטלפון להקפיץ לנו הודעות שאנחנו לא רוצים לראות כאשר אנחנו נוהגים ולהשאיר לנו את האפליקציות שאנחנו צריכים. אז למשל את אפליקציות הניווט נמשיך לראות - אבל אפליקציות של מסרים לא יפעלו תוך כדי נסיעה. בסוף הנסיעה צריך רק לשחרר את הנעילה, ולקבל את כל ההודעות והתכנים שהפסדנו. לא קרה שום דבר אם נקבל את ההודעה על הסדרה החדשה בנטפליקס רבע שעה באיחור.

 

נזכור כי ישנם גם טלפונים סלולאריים מדגמים רבים, למשל חלק מדגמי הגלקסי של סמסונג שמצוידים במצב "לא להפריע" מובנה. לא להפריע פירושו שאפליקציות מסוימות לא מציגות על המסך את המסרים שלהן כאשר אנחנו נוהגים, מדובר בפתרון חלקי שמאפשר נטרול של חלק מהאפליקציות.

 

וישנן גם אפליקציות כדוגמת live2text שמאפשרות למשתמש להזין הודעה מסודרת שתישלח באופן אוטומטי לכל מי ששולח לנו הודעת וואטסאפ או הודעת SMS, ולהודיע לו בנימוס שאנחנו נוהגים ושהוא מוזמן להתקשר אלינו טלפונית אם יש לנו דיבורית, או פשוט להמתין בסבלנות שנסיים לנהוג. בכל מקרה, השימוש באפליקציות האלה תלוי בראש ובראשונה בגורם אחד חשוב: הנהג. כי בלי להתקין את האפליקציות אין דרך כמובן להשתמש בהן.

 

מכוניות חדישות רבות מאפשרות שימוש באנדרואיד-אוטו (עדיין לא פתוח רשמית בישראל אבל אפשרי להורדה עקיפה) או אפל-קארפליי. אפליקציות אלה מתממשקות עם מערכות המולטימדיה של המכונית ומאפשרות תפעול בטוח של פונקציות חשובות רבות בהן ניווט, הודעות, שמע וכמובן שיחות.

 

הדרך הטובה ביותר כדי להיות בטוחים שלרכב שלכם יש מערכות בטיחות מתקדמות וממשקים חכמים לסמארטפון היא בליסינג פרטי תפעולי. מקדמה נמוכה על מכונית חדישה, אחריה תשלומים חודשיים נוחים הכוללים גם חבילת טיפולים, ביטוחים ובסוף התקופה מחזירים את המכונית ומשדרגים לרכב חדש. אז תבצעו סוויץ' קטן בחשיבה, כדי שתהיו בטוחים יותר.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים