שתף קטע נבחר

למה אי אפשר למכור מכונית משומשת?

קשה מאד למכור מכונית יד שניה היום בישראל מבלי לחתוך בבשר ולעשות ויתורים כואבים, או לחכות חודשים ארוכים ל"חתן" שיגיע. מה עושים?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

שמתם לב שאף אחד לא מדבר יותר על שוק המכוניות המשומשות? זו עובדה. פעם, בכל שיחה היה איכשהו עולה נתון לא כל-כך מפתיע: יש לכם מישהו שמנסה למכור מכונית, איזו יונדאי משומשת, טויוטה במצב טוב, רנו מבית טוב. תמיד היה מי שמוכר מכונית משומשת ותמיד היה מי שקונה אחת. אבל מתי בפעם האחרונה שמעתם שיחה של מישהו שרוצה למכור את המכונית? התשובה: לא לאחרונה. אבל למה? מה קרה שפתאום קפאה התנועה בשוק המכוניות המשומשות, מה קרה?

 

פקק חסימה ירושלים  (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

ובכן, יש כמה וכמה סיבות ליובש ולא כולן קשורות ישירות לסוחרים, הבעלים וכל זה. אחת הסיבות העיקריות לכך מפתיעה אך נכונה: יותר ויותר ישראלים מבינים שכנראה שלהחזיק מכונית בבית זה לא הכי חכם. פחות בגלל הכסף, יותר בגלל שאין מה לעשות איתה.

 

נתונים שפורסמו לאחרונה בתקשורת חושפים שבנתיבי איילון אין יותר שעה "מתה" ושעה שבה אפשר לנסוע בשטף מקצה לקצה. כל השעות הן שעות של עומס, זה לא פחות ממטורף. אבל זה גם לא ממש מפתיע. יותר ויותר ישראלים מתלוננים על מחלה מסוג חדש: פקקים. למרות הפיגור, שרותי התחבורה הציבורית מתרחבים, שירותי הרב-קו הולכים וגדלים, יש יותר ויותר אמצעי תחבורה, כולל רכבים שיתופיים, רכבים שכורים, אפילו קורקינטים, שהופכים עבור הרבה ישראלים את הרעיון של להחזיק רכב בבית למעט לא הגיוני.

 

אז לא מפתיע שבעוד שפעם כולם חיפשו מכונית משומשת, כיום המחשבה הראשונה של מי שגר במטרופולין גדול כמו גוש דן ולא מרבה לצאת ממנו, היא שקניה של מכונית לא תקל על הפקקים ועל העומס, ולא בדיוק תענה על הדרישה הבסיסית להביא אותנו מהר ממקום למקום. וכן, אלה חדשות לא טובות למי שמחזיק כיום מכונית משומשת ורוצה למכור אותה, כי תכל'ס, כיום כדי לשכנע קונים לקנות מכונית משומשת צריך להשקיע הרבה יותר. כמובן, יש מי שיכול להשקיע הרבה יותר, אבל זה פשוט לא אתם.

 

מה זה אומר לא אתם, מאיפה זה בא? אז קודם כל סליחה, אין כאן שום כוונה להעליב, אבל איך כיום בן אדם פרטי שרוצה למכור את היונדאי המשפחתית שלו מוכר את המכונית? ימי הפרסומים בעיתונים הרי הלכו ולא ישובו, אז מה עושים? מפרסמים בלוחות וברשת, במספר מצומצם למדי של לוחות מקוונים.

 

אז יופי, אנחנו נכנסים ללוח המודעות המקוון ושמים מודעה, ואז הטלפון לא מצלצל, כי יש בישראל עוד מאות אלפי מוכרים שתקועים עם בעיה שאינה שונה מהבעיה שלנו, כלומר יש להם מכונית למכור. ואתה רואה בעיניים כלות כיצד המודעה שלך כל הזמן צונחת בעמוד. אי אפשר לעבוד במכירה של מכונית, יש לנו גם עבודה אמיתית.

 

מנגד, יש מי שלמכור מכוניות זו כן העבודה שלו - כיום שוק הרכב המשומש בישראל נשלט על-ידי רשתות סחר גדולות של רכב, והן בורכו במשאבים "טיפה" יותר טובים משלנו, כלומר הן יכולות לפרסם את הרכב הרבה יותר טוב כי הן רכשו מדיה לפרסום. בנוסף, הן מציעות את מה שאנחנו לא. נאמר שהיונדאי או המיצובישי המצוינת שלכם עומדת למכירה, היא עולה 80 אלף שקלים, היא מקסימה. אותה יונדאי עומדת למכירה ברשת טרייד אין גדולה, אצלכם צריך להגיע עם המחאה על 80 אלף שקלים. ברשת הטרייד אין מציעים משהו יותר טוב: מקדמה של 40 אלף שקלים והיתר בפריסת תשלומים סופר נוחה בריבית מצוינת. מבחינת הקונה, אתם יקרים ב-40 אלף שקלים שצריך לשים על השולחן. היתר? אמרנו תשלומים נוחים, לא? בקיצור, שיהיה בהצלחה עם מכירת המכונית המשומשת, כי בשנים הקרובות זה רק יהיה יותר גרוע.

 

מה עושים כדי שלא להתמודד עם המציאות הזו? בליסינג פרטי תפעולי אין צורך להתמודד עם מכירת הרכב, להתווכח עם קונים או לטרוק את הטלפון לסוחרים עם הצעות מעליבות. בתום תקופת הליסינג אתם יכולים פשוט להתגלגל לעסקה הבאה. לשדרג לרכב פנאי גדול ונוח יותר או לצמצם למיני קטנה וחסכונית - בהתאם לצרכים המשתנים שלכם. ובכל שלב אפשר יהיה לצאת מהעסקה אשר כוללת גם חבילת תחזוקה וביטוח.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים