עלויות ביטוח הרכב חונקות? כך תפצחו את השיטה
הרבה מהלכים היו אמורים להוזיל את עלויות ביטוח הרכב לקהל הרחב, רפורמות והבטחות, אבל המחירים עדיין גבוהים ואתם משלמים
בשיתוף ynet רכב חדש
ברוכים הבאים וגם וולקאם לעולם המרתק של ביטוחי רכב, ולמה צריך היה להוזיל אותם אבל זה לא קרה. קשה הרי להתעלם מהעובדה שבמהלך השנים האחרונות התרחשו מהלכים שהיו אמורים להוזיל ברמה העקרונית את הביטוחים. למשל התעשייה יודעת הרי שהתקנת מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות במכוניות הורידה את היקף הנזקים וצריכת החלפים. אבל ירידה בעלות הביטוח לא קרתה.
רפורמות ביטוח גם התרחשו ואף הן היו אמורות להוזיל את הביטוחים. גם זה לא קרה. יותר ויותר ישראלים משתמשים במכונית של הליסינג בבית והמכונית השנייה נוסעת הרבה פחות. ההיגיון אומר כי אז הביטוח אמור להיות זול, אבל אם לא הולכים על מסלול מיוחד שמדגיש את ההטבה הזו, שכחו מהוזלה.
בקיצור, מחירי הביטוחים לא ממש יורדים. לא זו בלבד שהם לא יורדים, בפועל המכוניות החדשות עתידות להתייקר בשנה הבאה. בעיקר בגלל ההתייקרות הצפויה של המכוניות ההיברידיות (המכוניות הנמכרות ביותר בישראל הן היברידיות). זה אומר כמובן שהתרחיש שנשלם יותר על הביטוח הוא די צפוי כי הרי עלות הביטוח נגזרת משווי הרכב.
יש עוד גורמים שבהחלט עלולים לייקר לנו את הביטוח. לא חשבתם למשל על הצפיפות בכבישים. זה לא סוד שבשנים האחרונות הצפיפות בכבישי ישראל עולה, הגודש עולה וזה אומר שהישראלים מבלים בכביש יותר זמן. יותר זמן פירושו יותר חשיפה לתאונות דרכים. אז הנה יש לנו מצב שבו היעדר תביעות, כלומר הנחה בגלל שאין לנו תאונות דרכים ב"היסטוריה הביטוחית" שלנו, עלול להתבטל.
כמובן, אנחנו לא לבד בסיפור הזה: חישבו היטב כמה פעמים ראיתם בכביש בזמן האחרון תאונות חזית אחור, כאלה שתודה לאל לא היו קשות אבל בהחלט ראיתם כמה פלסטיקים מפוזרים מסביב למכוניות, כלומר נזק של כמה אלפי שקלים. נכון, יש הרבה כאלה, כי יש נהגים, לא אתם חס וחלילה, שעסוקים בסמארטפון ולא בנהיגה. אז הביטוח שלכם כנראה יהיה יקר יותר. אבל עדיין לא דיברנו על עוד נקודה בעייתית: הדרישות מחמירות יותר.
נסו עכשיו לעשות ביטוח מקיף למכונית חדשה, וזה לא קשה במיוחד: צריך רק להיכנס לאתר של חברת ביטוח או למחשב להשוואת מחירי ביטוחים ולהזין את הפרטים שלכם. תאריך לידה, איזו מכונית וכיוצא בזאת. פעם זה היה ככה, אבל עכשיו צריכים להזין פרטים שמגלים עליכם מידע רב ולפעמים אינטימי שלא בא לכם לשתף. דרך אגב, כל פרט וסעיף שווה לכם כסף, כי על כל פיפס חברת הביטוח יכולה לקבוע שאתם מהווים גורם יותר מסוכן.
בני כמה אתם, פחות משלושים? זו תוספת. זכר או נקבה? תתפלאו, זה משנה, יש מצבים שבהם גברים משלמים יותר על ביטוח. זו לא אשמתכם כמובן אם נולדתם גברים או נשים, אבל מבחינת חברת הביטוח, זה חשוב. יש לכם עבר תאונתי? מישהו פעם נכנס בכם? נכנסתם במישהו? טוב, זה עוד כסף לפרמיה. עוד שאלה קטנטנה: איפה אתם גרים? כן, זה חשוב, ברור שזה חשוב, כי מה אם אתם גרים במקום מועד לפורענות? כזה שהוא מטרה קבועה של גנבי רכב או באזור מאוים ביטחונית בו המכונית שלכם עלולה לספוג טיל.
וכעת תחזיקו חזק, השאלה הכי מפחידה: יש ילדים? כן? הם נהגים צעירים? אוי, עכשיו הסתבכתם. ילד אחד או שניים? אם יש בבית תאומים, או ילד אחד בן 17 ואחד בן 18 זה הבדל שעלול לבשר שהביטוח יהיה יקר מאד. וכן, יש לפעמים הצעות מחיר במקרים כאלה שפשוט מבהירות - בין השורות - כי חברת הביטוח לא באמת רוצה לבטח את המכונית, זה סיכון רב מדי מבחינתה. זה הכול.
ומה אם תגיעו לחברת הביטוח לא כמשה מכפר-סבא או אריאלה מבארי? מה אם תגיעו לבטח רכב עם כוח קניה של צי בן עשרות אלפי מכוניות מבוטחות. זו בדיוק הדרך לנצל כוח קניה מאסיבי, כלומר משתמשים ביתרונות שגלומים בליסינג פרטי תפעולי. שם המכונית חכורה והביטוח נקבע בהתאם למחירים שחברת הליסינג מקבלת ישירות מחברות הביטוח, לא על מכונית אחת, אלא על עשרות אלפי מכוניות.
כאן כבר מדובר בתעריפים שונים, שיכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה, שלא לדבר על עלויות טיפול, ירידת ערך ותחזוקה. שלמו עשרות שקלים בודדים בחודש על תוספת של נהג צעיר או חדש לעומת אלפי בשנה - והעלות הכללית מכסה גם את הרכב, חבילת טיפולים. קריעת הניילונים מהרכב החדש - בחינם.
הצעות לרכב חדש וליסינג