שתף קטע נבחר
 

ארבע מכוניות חשמליות שלא תוכלו להתעלם מהן

ככל שתשתית עמדות הטעינה לרכב חשמלי הולכת ונבנית, כך עולה גם הרלוונטיות של המכונית החשמלית. ארבע מהן אתם יכולים לקנות כבר עכשיו

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

המהפכה החשמלית כבר כאן: אי אפשר להתעלם מהעובדה שבענף הרכב, מכוניות חשמליות הן העתיד. לא זו בלבד שכל יצרני הרכב מפתחים בימים אלה מכוניות חשמליות, גם השיטה של המיסוי במדינת ישראל מעניקה בינתיים לפחות הטבות לרכבים חשמליים. אם לא ידעתם, על מכונית חשמלית מוטל מס קניה בגובה של עשרה אחוזים, בעוד שעל מכונית היברידית מוטל כיום מס של שלושים אחוזים שצפוי לעלות בשנה הבאה ל-45% ואילו על מכונית פלאג אין מוטל מס בגובה עשרים אחוזים שצפוי גם לעלות.

 

ניסאן ליף ()
ניסאן ליף - אפשרות אטרקטיבית

 

על מכונית רגילה מוטל מס קניה הרבה יותר גבוה, עד למקסימום של 83% שמחושב לפי דרגות זיהום האוויר. לכן אין זה פלא שכבר כיום ניתן לרכוש מכוניות חשמליות באולמות התצוגה, ואפילו כאלה שיכולות להתחיל את הנסיעה בחיפה ולסיים בבאר שבע בלי להתחבר לשקע אפילו פעם אחת. וכשהנסועה היומית של רובנו לא עולה על כ-50 ק"מ, אפשר לעבור כמה ימים ללא צורך בטעינה.

 

ניסאן ליף: המכונית החשמלית המפורסמת ביותר בעולם היא הליף של ניסאן. זהו לא הדור הראשון של הליף, אך הדור הקודם ששווק בישראל בקושי נוכח ברחובות. על הדגם החדש בונים הרבה יותר, בעיקר מכיוון שמדובר ברכב שיכול להתחרות בקלות במכוניות בנזין הודות לטווח מכובד של כ-270 קילומטרים בין ההטענות. על הביצועים אחראי מנוע חשמלי אשר מפיק 150 כוחות סוס, וחשוב מכך, לליף יש גם פונקציית טעינה מהירה, כלומר אפשר לחבר אותה לעמדת טעינה חזקה (שזה נחשב לעמדה עם עוצמה של 50Kw או יותר) לטעינה של בערך חצי שעה, שתיתן לנו עשרות קילומטרים של טווח.

 

מעבר לכך, מדובר ברכב גדוש באפליקציות נהיגה שמאפשרות לנו לדעת באמצעות התחברות לטלפון היכן יש תחנות טעינה קרובות. הקטע של ניסאן היה לייצר מכונית שכולם ידעו שהיא חשמלית, אבל בלי להתבלט יותר מדי, וזה אומר שהליף הנאה, נראית עתידנית, במיוחד עם שקע הטעינה הבולט מקדימה, וגם שימושית מאוד מבחינת המרווח הפנימי. המחיר הוא כ-165 אלפי שקלים.

 

יונדאי איוניק EV: אם צריך להציג בפניכם את יונדאי איוניק, אז סימן שלא הייתם במדינת ישראל הרבה זמן, כי יונדאי איוניק היא אחת המכוניות ההיברידיות הנמכרות בישראל. אבל אנחנו לא עוסקים ביונדאי איוניק ההיברידית אלא בדגם החשמלי. כאן מדובר ברכב שקשה מאוד לדעת שהוא חשמלי, אלא אם ממש מתמקדים בגריל הקדמי האטום ובשקע הטעינה המיוחד שנמצא בצד וכמובן, אם פותחים את מכסה המנוע.

 

שם, במקום מנוע בנזין או מנוע היברידי, ניתן למצוא מנוע חשמלי לחלוטין המפיק 120 כוחות סוס. טווח הנסיעה הרשמי של איוניק החשמלית לפי יונדאי הוא 120 קילומטרים, וכמו בכל יונדאי איוניק, גם כאן יש ממשק משתמש נרחב הכולל רדיו אינטרנטי, מידע אודות טיפולים וגם פונקציות שונות של ניווט. המחיר מתחיל מכ-160 אלף שקלים.

 

אודי ETRON: לא כל המכוניות החשמליות נולדו שוות. כמובן שיש גם מכוניות חשמליות שמיועדות למי שהפרוטה מצויה בכיסו ואודי איטרון היא הדוגמה המובהקת והיקרה לזה. מדובר בקרוסאובר חשמלי בעל הנעה כפולה, מתלי אוויר, מראות מיוחדות שניתן להזמין כשהן מצוידות במצלמות וידאו זעירות ועוד שפע מסחרר של אביזרים שדורשים כמה ימים של לימוד אינטנסיבי. כל זה ארוז בחבילה שמיוצרת על ידי אודי, שהוא כזכור מותג הפרימיום הנמכר בישראל.

 

וזה מביא איתו רמה גבוהה מאד של ביצוע והקפדה על פרטים. המנוע החשמלי מפיק באיזור ה-400 כוחות סוס, הטווח הרשמי הוא כ- 400 קילומטרים בין הטענות וכמובן שיש גם פונקציית טעינה מהירה, לטובת מי שאין לו זמן. המחיר הוא כ-400 אלף שקלים.

 

רנו זואי: חשמליות באות גם באריזות קטנות, והזואי של רנו מוכיחה זאת היטב: המכונית הקטנה והנאה של רנו, עם העיצוב החיצוני שנראה כמו בועה, מסוגלת לנסוע לטווח רשמי מרשים של 306 קילומטרים, מה שמוכיח לנו שבכל הקשור בטווח הגודל לא בהכרח קובע. המנוע הוא כמובן כל חשמלי, ומפיק 109 כוחות סוס שמספיקים כדי להביא את הזואי למהירות שיוט של כ-130 קילומטרים לשעה, כלומר מדובר במכונית שנולדה בעיקר לרחובות העיר. אצלנו משווק הדור השני - והטוב יותר - של רנו זואי שהיא גם המכונית החשמלית הזולה ביותר בשוק במחיר של כ-130 אלפי שקלים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים