נהג צעיר נהג יקר
נהגים צעירים הופכים את ביטוח הרכב לעסקה יקרה במיוחד. אז איך לצרף נהג צעיר לביטוח מבלי לקרוע את הכיס?
בשיתוף ynet רכב חדש
אף אחד לא אוהב לשלם עבור ביטוח רכב. משומש או חדש. בין השאר כי מדובר בתהליך שחושף אותנו לחלוטין בפני חברת הביטוח. בעיניי זה סוג של פוליגרף מוטורי קטן על גלגלים שאם נשקר בו, אנחנו עלולים להיענש. אם נגיד את האמת, אנחנו עלולים לחשוף לא מעט פרטים שאנחנו לא רוצים שייחשפו.
אבל... זו המציאות בה אנו חיים. קל מאד למצוא באינטרנט את השאלונים הללו של חברות הביטוח שבהם אנחנו ממלאים את כל הפרטים הלעיתים מביכים ואישיים האלה: בני כמה אנחנו? כי אם אנחנו צעירים זו בעיה. האם אנחנו זכרים או נקבות? כי יש מי שנוהג יותר טוב. היכן אנחנו גרים? כי יש מקומות שבהם קל יותר להיות מועד לפורענות. ובעת האחרונה גם כמה אנחנו נוסעים עם המכונית. כי מי שנמצא יותר זמן על הכביש גם חשוף יותר לפגיעה של מכוניות.
עד כאן הכל טוב ויפה, ויתור כואב למחצה על הזכות לפרטיות. זה מה יש ועם זה ננצח. אבל מה קורה אם יש לנו ילדים בבית? התשובה היא שאם מדובר בנהגים צעירים אז יש לנו בעיה, לפעמים ברמה של לא לבטח את המכונית. הבדיקה אינה קשה, צריך רק לפתוח את מנועי החיפוש הגדולים של ביטוחי הרכב ברשת ולהזין פרטים של נהג שרוצה לרכוש ביטוח מקיף למכונית.
בואו נאמר שיש לנו מכונית משפחתית יפנית. הביטוח המקיף עולה בין 2,000 שקלים במקרה הטוב ל-4,000 שקלים במקרה הרע. אבל זו לא הבעיה. נאמר שיש לנו בבית ילד שהוא נהג חדש. ועכשיו אנחנו מוסיפים את הפרטים שלו - ואז כל התמונה משתנה: נהגים חדשים אינם "מצרך מבוקש" בחברות הביטוח: מחירה של פרמיית הביטוח המקיף מזנק בסכום נוסף של בין 1,500 שקלים במקרה הטוב ל-3,000 שקלים במקרה הרע.
חכו, יש עוד! עכשיו אנחנו צריכים להזין את כל מה שמסביב: נאמר שמדובר בנהג צעיר שלא היה לו מזל ולכן הוא ביצע עבירה אחת של מהירות ונתפס. עכשיו המצב הופך להיות הרבה יותר חמור, כי ניחא מבוגר, נהג ותיק שביצע עבירה, אבל מה יעשה נהג צעיר שמועד לפורענות? תתפלאו, לפעמים אפילו לא כל אחד מוכן לבטח. וכעת בואו וניקח את הסיפור הזה צעד אחד קדימה: אין לנו בבית נהג צעיר אחד, יש לנו שניים, בן ובת, נקרא להם ברנדון וברנדה: ברנדון בן 17 וברנדה בת 18. עבור ברנדון שילמנו תוספת שנעה בין 1,500 שקלים ל-3,000 שקלים. אבל אז ברנדה מגיעה, אז קפצנו לתוספת של 4,000 שקלים.
נחמד לא? ואז נזכרנו שכשיש שני ילדים במכונית, אז הסיכוי שלה להיות אי שם בחוץ בכבישים ולהיות מעורבת בתאונה כמובן עולה. אז האם בכלל לרכוש לנו ביטוח לילדים? אולי לספוג בעצמנו את הסיכון? זו שאלה קשה ולא ברור למען האמת מה התשובה עליה. אולי בהתאם לכמה כסף יש להורים ונכונות לתת לילדים לנהוג במכונית.
נחזור לברנדון וברנדה, אם מדובר בבית שבו המכונית חכורה בליסינג פרטי תפעולי אז הבעיה פחות קשה - תכלס לא קיימת. קודם כל המכונית עצמה חכורה, כלומר שולמה עבורה מקדמה ומדי חודש יש תשלום חודשי. אז יש יותר כסף נזיל בצד, והטיפולים מבוצעים על חשבון חברת הליסינג, אבל לא רק:
מכיוון שמדובר בחברה המבטחת עשרות אלפי מכוניות, אז כוח הקניה שלה מול חברות הביטוח גדול יותר, משמע התוספת לעלות הביטוח המקיף נמוכה משמעותית, רק עשרות שקלים בחודש, מן התוספת שהיו נדרשים לשלם אם היו מבטחים את הרכב כלקוחות פרטיים.
הצעות לרכב חדש וליסינג