שתף קטע נבחר
 

נהגים צעירים ויקרים מדי

עלויות ביטוח גבוהות, בעיקר לנהגים חדשים וצעירים, מרתיעה רבים מלקנות רכב חדש. איזה פתרונות יש?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

העולם משתנה, בכך אין ספק. לפני כמה שנים צעירים למדו נהיגה רק על מכונית ידנית, כי זה מה שהיה לכולם ובכלל לך תדע מה יהיה. אולי בכלל נקנה רכב ידני כי לא יהיה כסף למשהו "מלוקסס" ואוטומטי. היום בסוכנויות כבר ממש קשה למצוא מכונית ידנית, אפילו פרארי כבר לא ימהרו למכור לכם עם גיר רגיל.

 

 (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

יותר מזה. כבר יש מי שטוענים כי בקרוב צעירים כבר לא ילמדו נהיגה, כי מדובר בדור אחר, דור שלא ירצה בכלל לנהוג אלא לנסוע במכוניות אוטונומיות. אבל עד שהמכוניות שלנו יהיו אוטונומיות, יש עוד יותר זמן ממה שנדמה. ועד שהצעירים של היום ינהגו במכוניות האוטונומיות, יש מצב שיהיו להם ילדים משלהם. ועד שגם זה יקרה, הצעירים של היום צריכים גלגלים.

 

בסך הכול אין שום בעיה עם זה שצעירים צריכים להגיע ממקום למקום, עד הביטוח. מה העניין עם הביטוח ולמה הוא כל כך יקר לצעירים? מה הצעירים עשו רע? התשובה פשוטה אבל באותה מידה גם מורכבת. במישור של הפשטות, זה באמת טריוויאלי: הם צעירים, כשמם כן הם, וזה אומר שאין להם ניסיון בנהיגה. הם עוד לא נסעו מאות אלפי קילומטרים, לא נהגו שנים על הכבישים. ולכן מבחינת חברות הביטוח מדובר כמובן בסיכון.

 

לא סתם סיכון, בשנים האחרונות חברות הביטוח הפכו יותר ויותר קשות בהעדפותיהן לגבי את מי ניתן לבטח ואת מי לא, וזה תקף אגב גם לגבי מבוגרים. מי שחוסר המזל שלו מורגש במיוחד, עשה אולי יותר מתאונה אחת בשנה או שנתיים, כבר יתקשה לבטח את עצמו.

 

אחת הסיבות לכך היא גם עליה במחירים שעולה לחברות הביטוח לתקן את הנזקים שנגרמים למכוניות. פעם דפיקה רצינית בחניה הייתה יכולה להסתכם נאמר בכיפוף משמעותי בפגוש המתכת של המכונית ואולי גם עבודות פח וצבע. אבל כיום לך תמצא מכונית שיש לה פגוש מתכת - כיום דפיקה בחניה פירושה החלפה של פגוש הפלסטיק.

 

מתחת לפגוש יש ביטנת פגוש שדורשת החלפה. ביטנת הפגוש מגינה על קורת הרוחב שיכול להיות שצריך ליישר ומעבר לכך, בל נשכח שכיום יש מכוניות שגם תאונה במהירות עירונית איטית של 30 קמ"ש תגרום להן לפתוח את כריות האוויר בקול תרועה, וכך נזק שפעם לתקנו היה עולה 2,000 שקלים, הופך לנזק של 10,000. בהקשר הזה אפשר להבין למה בחברות הביטוח לא ממהרים לבטח נהג צעיר.

 

אבל מה עושים אם אנחנו מדברים כאן על יותר מנהג צעיר אחד בבית? מה אנחנו עושים אם יש לנו נהג בן 18 ונהגת בת 19? זה לא תרחיש דימיוני במדינת ישראל. אז אנחנו הולכים לאתרי האינטרנט של חברות הביטוח ובודקים באחד ממנועי ההשוואה. למשל, כמה יעלה לנו לבטח מכונית משפחתית בת שלוש.

 

אם אנחנו ילדים טובים אז אנחנו מדברים על ביטוח מקיף שעולה לנו 1,500 עד 4,000 שקלים. אבל מה אם אנחנו מצרפים את הילדים הטובים שלנו? אז מתחילה הבעיה. אנחנו צריכים לענות על כמה שאלות די פרטיות כמו למשל האם יש לנו בן או בת? כי מתברר שמה שאנחנו לא יכולנו לבחור בתהליך היצירה של הצאצאים, דווקא כן משפיע על העלות של הבטיחו שלהם.

 

דוגמה למידע נוסף? האם הילד שלנו חס וחלילה עשה תאונה. כי אם כן, זה יוסיף לעלות. בסופו של דבר בבית שבו יש נהג צעיר אחד, שלא לדבר על נהג חדש, אנחנו משלמים בין 2,000 ל-4,000 שקלים יותר. וזה על ילד אחד כמובן.

 

זה לא מצב שאינו הוגן, זה מצב נתון המוכתב על ידי חברות הביטוח. אז בקרוב כשתצטרכו לחדש את הביטוח המקיף אולי כדאי לעשות שיחה עם הילדים, או שהם ישתתפו בעלויות הביטוח או שתצטרכו למצוא דרך להסביר להם שהגיע הזמן ללכת ברגל. וללכת ברגל זו סנקציה רצינית למדי לנוער של היום. לכן היינו מציעים לכם לבדוק במקום קניה של רכב חדש את המסלול של ליסינג פרטי תפעולי.

 

למסלול הליסינג הפרטי יתרונות רבים. כמו למשל שלא צריך הון עצמי גדול כדי לקנות מכונית חדשה - רק תשלום של מקדמה קטנה ואז תשלומים חודשיים קבועים. היתרון הנוסף נסתר לו באותם התשלומים: ביטוח מוזל מאד לנהגים צעירים. לחברת הליסינג יש עשרות אלפי מכוניות מבוטחות, ומכאן יש לה כוח קניה עצום ביחס לאדם הפרטי - שזה אתה - אותו כוח קניה מאפשר לה לקבל מחיר זול משמעותית להרחבת הביטוחים לנהגים צעירים. רק עשרות שקלים בודדים בחודש תוספת. במצטבר זה מגיע לפער וחסכון של אלפי שקלים בשנה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים