ב.מ.וו נגד טראמפ: "זקוקים לסחר עולמי חופשי"
בזמן שיצרניות הרכב האמריקאיות נכנעות אחת-אחת להצהרות הלוחמניות והאיומים המפורשים של הנשיא הנבחר דונלנד טראמפ, בוחנת יצרנית היוקרה הבווארית את הגבולות ומצהירה כי לא תבטל השקעות במכסיקו
"ב.מ.וו אינה מתכוונת לוותר על התכניות להשקיע בהרחבת פעילותה במכסיקו", כך אמר היום (ד') הראלד קרוגר, מנכ"ל יצרנית מכוניות היוקרה ב.מ.וו, בכנס שנערך בבוכום, גרמניה. קרוגר הוסיף כי היצרנית תמשיך להשקיע גם בפס הייצור הענק אותו היא מפעילה בעיר ספרטנבורג, דרום קרוליינה, ארה"ב, שם היא מייצרת כ-400 אלף מכוניות מסדרה X (דגמי 3, 4, 5, 6) מדי שנה ומייצאת כ-70% מהן. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
בדומה למתחרותיה היוקרתיות מרצדס ואודי, גם ב.מ.וו השקיעה בשנים האחרונות - ומתכננת להשקיע בשנים הקרובות - סכומי עתק במפעלי ייצור במכסיקו הזולה יותר, מדינה השייכת להסכם הסחר החופשי הצפון אמריקאי, בו חברות גם קנדה וארה"ב (נפט"א). דבריו של קרוגר מגיעים בתגובה להזהרותיו של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלנד טראמפ, אשר איים במהלך מסע הבחירות כי יטיל מיסוי של 35% על כלי רכב מתוצרת ב.מ.וו שיוצרו במכסיקו ומשווקים בארה"ב.
יש להזכיר כי השבוע הזהירו היצרניות הגרמניות - המאוחדות ב-VAD, איגוד יצרניות הרכב הגרמניות - כי אם ידבק טראמפ בתכניתו להטיל מיסוי, תפגע הכלכלה האמריקאית באורח קשה. לפניהן החליטו היצרניות האמריקאיות כי יהיה נכון יותר דווקא להכנע לנשיא הנבחר. 14 יום לאחר שאיים בטוויטר כי "ג'נרל מוטורס שולחת רכבי שברולט קרוז המיוצרים במכסיקו לסוכנויות רכב בארה"ב - ללא מס במעבר הגבול. יצרו אותם בארה"ב או שתשלמו מס גבוה", הודיעה מארי ברה, העומדת בראש GM, כי תשקיע מיליארד דולר בייצור מכוניות חדשות ופיתוח טכנולוגיה עדכנית בתוך ארה"ב, בעזרת 1,500 משרות חדשות.