שתף קטע נבחר
 

החשמליות של בטר פלייס ושי אגסי - תביעה והסדר

רנו פלואנס החשמלית ששווקה על-ידי בטר פלייס של שי אגסי והחברה לישראל, ממשיכה להסעיר את שוק הרכב המקומי שנים לאחר קריסת המיזם השאפתני. קרסו, יבואנית רנו, נתבעת בגלל הסוללות על-ידי קבוצה של 32 בעלי מכוניות, ומגיעה להסדר עם כ-100 אחרים

כמעט ארבע שנים לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס, תובעים 32 בעלי מכוניות רנו פלואנס חשמליות את יבואנית רנו, קרסו מוטורס, ואת יצרנית הרכב רנו, בטענה כי הן מפירות את תנאי האחריות למכוניות. התובעים טוענים כי החברות לא מחליפות את הסוללות הנטענות בחדשות, למרות שהן סובלות מבלאי מואץ ויש עליהן אחריות לחמש שנים.

 

המכונית של שי אגסי - איך היא נוסעת היום

שי אגסי התחייב - 100 אלף מכוניות תוך שנים ספורות

 

פלואנס חשמלית - הסוללה התרוקנה (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
פלואנס חשמלית - הסוללה התרוקנה(ניר בן זקן)

 

בטר פלייס והסיום העגום - קרסו תרכוש ותשמיד

בטר פלייס והחלום האבוד - אלף נהגים בלי סוללה

2013: קרסו קנתה מכוניות ב-16 אלף לאחת

 

"הנתבעות עיכבו ודחו מתן שירות וטיפול לתובעים, ועשו כל שביכולתן על מנת לשכנע את התובעים וכן את בעלי כלי הרכב החשמליים למכור את כלי הרכב שבבעלותם לטובת גריסת הרכב, ומעבר לכלי רכב ממונעים במנועי דיזל וסולר, ולהימנע ככל האפשר ממתן שירות הולם ומקובל לבעלי כלי הרכב הקיימים", טוענים בעלי הרכבים בתביעה שהגישו לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורכי הדין אורן בן־יאיר, רועי לוי ואפרת אלימלך־קפצן.

 

במהלך השנים נמכרו בישראל כ-1,500 מכוניות מדגם רנו פלואנס ZE החשמלית בידי בטר פלייס, קרסו מוטורס וחברות ליסינג. רנו הבטיחה טווח נסיעה של 185 ק"מ בין טעינה לטעינה, עניין שהפך קריטי לאחר הפסקת פעילות תחנות החלפת הסוללות של בטר פלייס. טווח הנסיעה המעשי שעמד תחילה על כ-120 ק"מ, התקצר עוד יותר לטענת בעלי כלי הרכב לאחר שהסוללות ירדו לפחות מ-75% מקיבולתן המקורית, רף שמתחתיו אמורה החברה להחליפן. לדבריהם, החברה סירבה במקרים רבים להחליף, או סיפקה סוללה מחודשת שבעצמה סבלה מבלאי מהיר.

 

מקרסו מוטורס נמסר כי החברה קיבלה את התביעה ולומדת אותה.

 

במקביל נודע כי קרסו מוטורס ורנו הגיעו להסכם עם כ-100 בעלי חשמליות, המיוצגים בידי עו"ד יואב רזין ממשרד נשיץ-ברנדס ושות', לפיו תרכוש מהם את המכוניות תמורת רכישת-גומלין של מכוניות חדשות מתוצרת רנו או דאצ'יה והוספת הפרש המחיר. המכוניות יירכשו תמורת 30־60 אלף שקל, בהתאם למחיר שבו נרכשו במקור, והרוכשים יקבלו הנחה של 10,000 שקל ממחירון היבואן ברכישת רכב חדש, כולל הזואי החשמלית, ו-2,000 שקל לרכישת אביזרים.

 

כך למשל, מי שרכשו את המכוניות ביותר מ-100 אלף שקל - בטר פלייס למשל מכרה אותן כשהיו חדשות בכ-130-140 אלף שקל - יקבלו תמורתן 60 אלף שקל. מי ששילמו בין 75 ל-100 אלף שקל יקבלו תמורתן 50 אלף שקל, מי ששילמו 50 עד 75 אלף שקל - טווח המחירים שבו נמכרו המכוניות שנותרו לאחר קריסת בטר פלייס בידי קרסו וכמה מחברות הליסינג - יקבלו 40 אלף שקל. ואילו מי ששילמו פחות מ-50 אלף שקל יקבלו 35 אלף שקל. המכוניות שתרכוש קרסו צפויות להיגרט.

 

יש לציין כי תנאי טרייד-אין אלה טובים מהתנאים שהציעה עד כה קרסו לבעלי פלואנס חשמלית, שעשרות רבות מהם כבר מכרו את רכבם ליבואנית, ואלה נגרטו והורדו מהכביש. ההסדר מחייב עוד את אישור בית המשפט.

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"


פורסם לראשונה 06/02/2017 22:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניר בן זקן
רנו פלואנס החשמלית - תביעות והסדרים
ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים