שתף קטע נבחר

מרצדס משתעשעת שוב עם רכב שטח קיצוני

אחרי שהשיקה גרסת שישה גלגלים קיצונית ומאד נחשקת בקרב עשירי עולם, מכינה מרצדס גרסת-פאר קיצונית עוד יותר ל-G ואגון

מרצדס חושפת קדימון לגרסה קיצונית בייצור מוגבל ל-G קלאס, רגע לפני שרכב השטח שחוגג 38 שנות ייצור עובר עדכון מסיבי. ה-G650 4×4² צפוי להציע ביצועים של מכוניות ספורט, יכולת שטח של רכבי עבירות ייעודיים, גג נפתח והמון פאר. הוא יוצג לראשונה בתערוכת ג'נבה בתחילת חודש מרץ.

 

 

למרות גילו המתקדם ומכלולי בסיס מסיביים וארכאיים כמו שלדת סולם וסרנים קשיחים שכמעט ונכחדו מתעשיית רכבי השטח, ה-G קלאס של מרצדס עדיין זוכה לפופולאריות רבה. בעיקר בגרסאות בייצור מוגבל כמו ה-G63 6X6 מ-2013 שתוכנן בתחילה להמכר ב-30 יחידות אקסקלוסיביות ובסוף יוצר ביותר מ-100 (אקסקלוסיביות לא פחות כנראה). או ה-G500 4×4² מ-2015 שבא בעקבותיו.

 

שניהם הקצינו את יכולת השטח הטובה כבר במקור בזכות סרנים פורטאליים (הצירייה לא מתחברת למרכז הגלגל, אלא למערכת גלגלי שיניים) ומנועי בנזין רבי עוצמה מחטיבת הספורט AMG. מחיר הרכב הזה לא היה זול, ועמד על כ-300 אלף יורו, או הרבה יותר כיום עקב ערכם האספני.

 

 

 

ה-G650 4×4² ה"חדש" יוצע במרכב 5 דלתות עם בסיס גלגלים מוארך, וגג נפתח שמתחיל בקורה B ומגיע עד קצהו האחורי. את מקום הספסל האחורי תופסות צמד כורסאות מתכווננות חשמלית עם הדום לרגלים, היישר מה-S קלאס מאייבך. יש כמובן גם צמד מסכים לפני כל אחת מהן ומחיצה בינן לבין הנהג.

 

כנגזר משמה, גרסה זו תצויד במנוע V12 כפול מגדשי טורבו המפיק 630 כ"ס ומאפשר ב-G65 זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד. גם כאן יש סרנים פורטאליים המכפילים את מרווח גחון (כ-45 ס"מ לעומת 21 ס"מ ב-G רגיל), עם זוויות גישה ונטישה קיצוניות משמעותית - 52 ו-54 מעלות בהתאמה לעומת 36 ו-27 מעלות במקור, ויחס העברה סופי קצר יותר. כמו בכל G גם הוא יצויד בשלוש נעילת דיפרנציאל (מרכזית, אחורית וקדמית) ובהנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים