אודי קומפקטית עם 400 כ"ס - ה-RS3 מתעדכנת
אחת המכוניות המסעירות בשוק הרכב המקומי זוכה לעדכון שהופך אותה חזקה, מהירה ומסקרנת מאי פעם. על הדרך היא גם קובעת שיא חדש
מעבר להתאמות עיצוב קלות, עיקר השינוי - לפחות מבחינה שיווקית - הוא בעדכון מנוע 5 הצילינדרים טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר, המפיק כעת הספק מרבי של 400 כ"ס, עם 48.9 קג"מ של מומנט, שיפור של 33 כ"ס ו-1.5 קג"מ לעומת הדגם המוחלף. המנוע החדש גם קל מקודמו ב-26 ק"ג ובכך מצליחה אודי להסיר משקל קריטי מהציר הקדמי, ולהפחית את הנטייה הטבעית לתת-היגוי ממנו סבל הדגם היוצא. המנוע משודך כבעבר לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה - "קוואטרו".
תוספת הכוח והפחתת המשקל מאפשרים לקצץ שתי עשיריות מזמן הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש, ולהעמיד אותו כעת על 4.1 שניות, מהיר אפילו מהמהירה בקטגוריה עד עתה, מרצדס A45 AMG. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, או 280 קמ"ש עם הסרתה. מלבד זאת יש ל-RS3 מיתלים קשיחים המנמיכים את המרכב ב-2.5 ס"מ בהשוואה ל-A3 רגילה, וברשימת האופציות יש בלמי קרבון ובולמי זעזועים אדפטיביים.
בדומה למתיחת הפנים שעברה ה-A3 הרגילה, גם ב-RS3 השינויים קטנים ומסתכמים ביחידות תאורה מחודדות בחזית, סבכה גדולה יותר ופגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים מבעבר. בתא הנוסעים כוללים השינויים לוח מחוונים דיגיטאלי עם מסך בגודל "12.3, גרפיקה ייחודית ומסך תצוגה נשלף חשמלית בחלקה העליון של הקונסולה. המסך נשלט בעזרת מערכת MMI ויציע מעתה צימוד לסמארטפון דרך מערכת Apple CarPlay ו-Android Auto.
בנוסף יוצעו מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית במצבי חירום, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם אופציה לנהיגה אוטונומית בפקקים.