סיטרואן DS7 - רכב פנאי גדול ויוקרתי
יצרנית הרכב הצרפתית מגדילה את היצע חטיבת היוקרה הצעירה עם רכב פנאי גדול - צפוי להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה
חטיבת היוקרה של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) חושפת בתערוכת הרכב בז'נבה את ה-DS7 קרוסבק, רכב פנאי ראשון - וכנראה לא אחרון - של המותג. לדברי יבואנית המותג לישראל, חברת לובינסקי, הוא צפוי לנחות כאן בתחילת שנה הבאה.
סיטרואן DS7
ה-DS7 מתבסס על פלטפורמת EMP2 המודולארית של הקונצרן המשותפת לפיז'ו 3008, עם 457 ס"מ לאורך, 162 ס"מ לגובה ו-189 ס"מ לרוחב, הממקמים אותו בטווח המידות שבין אודי Q3 ל-Q5. כמקובל בחטיבה, העיצוב החיצוני שונה וייחודי ומשלב בין חרטום כוחני לאחוריים עגלגלים, עם קורה C רחבה המשתפלת בחדות לאחור.
עיצוב הפנים מרשים כמקובל ב-DS, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול בקונסולה המרכזית, שעון זמן אנלוגי במרכז, דיפוני עור במגוון צבעים וטקסטורות ובורר הילוכים בצורת ג'ויסטיק - היישר מה-3008. ה-DS7 יוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל יכולת נהיגה חצי-אוטונומית ומערכת לראיית לילה. מצלמה בחלקה העליון של השמשה הקדמית סורקת ומנטרת את פני הדרך, ומתאימה את קשיחות בולמי הזעזועים לשברים ושיבושים על-מנת לשפר את נוחות הנסיעה.
היצע המנועים כולל טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס, או 1.6 ליטר בשתי רמות הספק: 180 כ"ס ו-225 כ"ס, כמו-גם טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 130 כ"ס או 180 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית בגרסאות הבסיס או 8 הילוכים אוטומטית בגרסאות הבכירות. ההנעה תהיה קדמית בלבד.
בנוסף תוצע גם יחידת הנעה היברידית נטענת שתהיה החזקה בהיצע, עם תפוקה משולבת של 300 כ"ס. מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין מניע את הגלגלים הקדמיים וצמד מנועים חשמליים מניעים את הגלגלים האחוריים, ומקנים מעשית הנעה כפולה-קבועה.
סיטרואן DS7