ג'נרל מוטורס: אופל אינו המותג היחיד שנמכור
קונצרן הרכב האמריקאי השתחרר אמנם לאחר שנים של ניסיונות ממותג אופל המפסיד, אך לטענת בכיריו זה אינו סוף הסיפור. מותג שלא ירוויח, ימצא עצמו מחוץ לפעילות
לאחר מכירת מותג אופל לקונצרן הרכב הצרפתי PSA, מכינים בכירי GM את הקרקע למכירת מותגים נוספים במטרה להשפיע לטובה על שורת הרווח במאזנים ומחיר המניה. כך מבהירים בכירים בקונצרן הרכב לאוטומוטיב ניוז. לדברי מארי ברה, יו"ר הקונצרן, "הפילוסופיה שלנו היא (שמוצרינו חייבים) להיות רווחיים בכל קטגוריה, בכל שוק ובכל מדינה".
בכך מבטאת ברה גישה חדשה לחלוטין בקונצרן הרכב הגדול בעולם לשעבר, אשר הפסיד באירופה לפי הערכות קרוב ל-20 מיליארד דולר מאז 1999. בין היתר הודיע קונצרן GM לפני שנים כי הוא מבטל לחלוטין את כל פעילות מותג שברולט באירופה, כדי להותיר קרקע פיננסית נוחה יותר עבור אופל. אלא שהמותג האמריקאי-גרמני לא עמד במשימה, ונמכר כאמור.
לדברי ג'ון מרפי, אנליסט בחברת מריל לינץ', האסטרטגיה של GM אינה משכנעת. לדבריו, על קונצרן הרכב הענק להגדיל את 2 מיליארד הדולר שקיבלו עבור אופל בעזרת השקעות נבונות כדי להכין את החברה לזמנים קשים יותר, בהם תוכל להשתמש במזומנים האלה כדי להמשיך ולהשקיע במוצריה, כמו-גם לבעיות אותן עלול להערים ממשל טראמפ.
אלא שלדברי מרפי, גם מכירת אופל הייתה מוטעית. בדו"ח שהעביר למשקיעים לפני מספר ימים, כותב האנליסט כי "לאחרונה נדמה שתהליך קבלת ההחלטות של GM ממוקד בטווח הקצר בלבד, ועלול להוביל, כך אנחנו מניחים, לבעיות עבור החברה בשנים הקרובות".