אופל חושפת גרנדלנד X - בישראל בתחילת 2018
יצרנית הרכב מציגה דגם ראשון מאז עברה לידי קונצרן פיז'ו סיטרואן הצרפתי, המבוסס על ה-3008 המצליח. וזו רק סנונית ראשונה
נא להכיר: אופל גרנדלנד X, הדגם השלישי והגדול ביותר במשפחת דגמי הפנאי של היצרנית הגרמנית, והראשון שמושק מאז עבר המותג מידי GM לקונצרן פיז'ו-סיטרואן.
הגרנדלנד X ייחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, וצפוי להגיע לישראל בתחילת שנה הבאה.
אופל גרנדלנד X
הגרנדלנד X מבוסס על פלטפורמת EMP2 המשותפת לפיז'ו 3008, ומציג מראה צד דומה, עם קורה C רחבה פסי גגון ומגני פלסטיק מתבקשים סביב המרכב כמקובל בקטגוריה. החזית והאחוריים מזוהים יותר עם קו העיצוב השמרני יחסית של אופל.
עם 447.4 ס"מ לאורך, 184.4 ס"מ לרוחב ו-163.6 ס"מ לגובה, הגרנדלנד X ארוך (3 ס"מ) וגבוה (1.2 ס"מ) במעט מה-3008. בסיס הגלגלים - 267.5 ס"מ - זהה לאח הצרפתי, אבל תא המטען קטן במעט עם 514 ליטר. כמו ה-3008, גם הגרנלנד X מציע 5 מקומות ישיבה, אולם ניתן לשער שגרסה עם שורת מושבים שלישית תוצע בעתיד.
עיצוב הפנים מוכר מדגמים אחרים של היצרנית, עם מערכת IntelliLink הכוללת מסך מגע, צימוד לסמאטפון דרך Apple Car Play ו-Android Auto ומצלמת 360 מעלות. רשימת האבזור כוללת משטח הטענה אלחוטי לטלפון, חימום להגה ולמושבים הקדמיים והאחוריים, ודלת תא מטען מופעלת באופן חשמלי. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום (כולל זיהוי הולכי רגל), שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על ערנות נהג ותאורת לד אדפטיבית.
אופל טרם פרסמה את היצע המנועים של הדגם אבל הוא צפוי ליישר קו עם הארסנל המוכר לנו מבית הקונצרן הצרפתי. מנועי טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס), ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (165 כ"ס) וטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר (180 כ"ס). כל המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית והנעה קדמית עם בורר מצבי נהיגה (Grip Control) כאופציה בתשלום.
אופל גרנדלנד X