שתף קטע נבחר

אודי A8 החדשה תהיה "הכי אוטונומית"

בעוד חודשים ספורים תציג אודי גרסה חדשה ל-A8, ספינת הדגל שלה. את ההשקה תלווה הבטחה, לפיה המכונית הגדולה תציב רף חדש של נסיעה אוטונומית

חטיבת מכוניות היוקרה של קונצרן פולקסווגן מצהירה כי ה-A8 החדשה תציע יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3 - הגבוה ביותר לרכב בייצור סדרתי כיום. מכונית ברמה כזו מסוגלות לנתח את סביבתן אם היא אחידה, למשל נהיגה בכביש מהיר, ולהציע יכולות שמירה על נתיב ומהירות מתקדמות, מעבר נתיבים, עקיפה בטוחה ועוד.

 

 

השקת ספינת הדגל החדשה של אודי צפויה לחודש יולי ומצ'מפיון היבואנית נמסר כי ה-A8 תנחת כאן בתחילת 2018. יש עם זאת לזכור כי חלק מהתכונות האוטונומיות עשויות לא להיות זמינות למדינות רבות (למשל ישראל) עם השקת המכונית.

 

מערכת הנהיגה האוטונומית החדשה של אודי שונה מאלו של יצרניות אחרות כמו מרצדס או טסלה, בכך שהיא אינה מחייבת את הנהג להניח את ידיו על ההגה אלא אם יש בכך צורך. למעשה, במהירות של עד 60 קמ"ש באזורים מוגדרים של כביש מהיר בעל גדר הפרדה מהתנועה הנגדית, היא תשלוט ברכב באופן מלא. בהקשר זה יש לציין שיצרניות רכב אחרות דוגמת וולוו ופורד החליטו לדלג על פיתוח מערכת נהיגה שלב 3, ולהציע בתחילת העשור הבא מערכות משלב 4 המאפשרות יכולת נהיגה אוטונומית מלאה בכל מצב ובכל תנאי דרך.

 

 

המערכת של ה-A8 תבסס על 12 חיישנים אולטרה-סוניים, חיישן לייזר ומצלמה לניטור תנאי הדרך. מצלמה נוספת תבדוק את עירנות הנהג ומסוגלת להביא את המכונית לעצירה בטוחה אם מסיבה כלשהי הנהג אינו מסוגל לעשות כך. אודי אינה חושפת פרטים נוספים על ה-A8 החדשה, אבל סביר להניח שהמכונית תאמץ את קו העיצוב של רכב התצוגה פרולוג שנחשף בתערוכת לוס אנג'לס ב-2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי פרולוג - מראה ה-A8 החדשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים