סקודה קארוק נחשף - בישראל בתחילת 2018
סקודה יטי הוותיק פורש ואת מקומו יחליף רכב פנאי חדש בשם קארוק, גרסה מוקטנת לקודיאק הגדול. את הבסיס יעניק לו סיאט אטקה. בישראל ב-2018
סקודה חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הקארוק, רכב פנאי קומפקטי שיחליף את יטי
הוותיק. לדברי חברת צ'מפיון, יבואנית המותג לישראל, הוא צפוי לנחות כאן ברבעון הראשון של 2018.
סקודה קארוק
הקארוק נחשף בינתיים רק חלקית, תחת מדבקות הסוואה מקובלות בניסויי נהיגה שערך באסטוניה. סקודה מדווחת כי בסך הכל צברו מכוניות מבחן שונות כ-1.2 מיליון ק"מ בתנאים משתנים. שלא במקרה הוא מזכיר את סיאט אטקה, אחיו התאום לפלטפורמת MQB, שכבר מיוצר על-ידי סיאט בפס הייצור בקווסיני. הוא נבדל ממנו בעיקר בחרטום - המזכיר את הקודיאק הגדול.
לקארוק מידות זהות לאחיו הספרדי, וגדולות בכך משמעותית מהייטי היוצא - תוספת של 16 ס"מ לאורך (438 ס"מ) כ-5 ס"מ לרוחב (184 ס"מ) ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים (264 ס"מ) בעוד ממד הגובה דווקא הצטמצם ב-4 ס"מ (160.5 ס"מ). אלו אמורים לתרום לשיפור משמעותי במרווח לנוסעים. תא המטען מציע 521 ליטר, תוספת של כ-200 ליטר. כאופציה מוצעת שורת מושבים אחורית עם כיוון מרחק, שתאפשר הגדלה או הקטנה של מרחב המחייה לנוסעים מאחור ותאפשר לשנות את נפח הטענה בין 479 ל-588 ליטר.
סקודה לא מפרסמת תמונות של עיצוב הפנים, אבל הוא צפוי להיות המוכר של היצרנית עם מסך מגע במרכז הקונסולה בגודל "6.5 בגרסאות הבסיס ו-"9.2 בגרסאות הבכירות עם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לנהיגה אוטונומית עד מהירות של 60 קמ"ש, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התרעה על ערנות נהג ועצירה אוטומטית במקרה והאוחז בהגה אינו מגיב, אזהרה מפני רכב חוצה מאחור ועצמים בשטחים מתים, וזיהוי תמרורים. כמו בקודיאק גם כאן תוצע מערכת בקרת סיוע לנגרר בחניה החיונית נוכח כושר גרירה מרשים של עד שני טון.
היצע המנועים כולל צמד טורבו-בנזין: 3 צילנדרים בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס, ו-1.5 ליטר חדש בשתי רמות הספק - 130 או 150 כ"ס. מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק 150 או 190 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה בחלק מהגרסאות (סטנדרטית בדיזל החזק).
סקודה קארוק