שתף קטע נבחר
 

הארכת כביש 6 צפונה - חציבת המנהרות הושלמה

חציבתן של צמד מנהרות באורך 1.7 ק"מ צפונית ליוקנעם הושלמה בדרך להארכת כביש 6 צפונה. סיום הקטע הראשון מתוכנן כבר ל-2018

סמוך ליקנעם הושלמה הבוקר (ג') חציבת המנהרה המרכזית בכביש 6 צפונה. מדובר למעשה בצמד מנהרות שאורכן 1.7 ק"מ, והן נחצבו צפונית ליקנעם ולכיוון תל קשיש.

 

צילום: עידו ארז

צילום: עידו ארז

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

סלילת הקטע הצפוני של כביש 6 מתבצעת בצורת מזלג, כאשר זרוע אחת באורך 22 ק"מ מקשרת בין מחלף תות (המוצא הצפוני הנוכחי של כביש 6) עד מחלף סומך באזור קריית אתא ובתוואי זה מוקמות זוג מנהרות נוספות, באזור רכסים. הזרוע המזרחית נסללת מאזור יקנעם לכביש 77, מזרחית לקריית טבעון ומשם לטבריה.

 

"הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור וצפויה לקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. עם השלמת הפרויקט ניתן יהיה לנסוע בפעם הראשונה מצומת אחיהוד ועד לבאר שבע ללא רמזורים", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

 

מפת הרחבת כביש 6 צפונה (צילום: google maps) (צילום: google maps)
מפת הרחבת כביש 6 צפונה(צילום: google maps)

 

השלמת הפרויקט המערבי צפויה בשנה הבאה, וב-2019 תושלם הזרוע המזרחית וכן המחלפונים בכביש 77, כך שהנסיעה מצומת עמיעד דרומה (בכבישים 85,65, 77 ו-6) תהיה אף היא נקייה מרמזורים.

 

את הכביש סוללת חברת חוצה ישראל ואת המנהרה חצבו "שפיר הנדסה" וחברת המנהרות האיטלקית "פיצרוטי" אשר סיפקה את מכונת החפירה מאיטליה. עוד שותפים בפרויקט "קרן נוי" ו"לאומי פרטנרס". באירוע היום שברו החופרים את הקיר האחרון במנהרה, ועברו מצד לצד כשהם אוחזים בדגלי ישראל.

 

הפרויקט, אחד הגדולים והיקרים המבוצעים היום בישראל, כולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.5 מיליארד שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
כביש 6 -מתארך
צילום: אלעד גרשגורן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים