שתף קטע נבחר

סובארו חושפת כנף - קדימון ל- BRZ STI

חמש שנים לאחר שהושקה סובארו BRZ הספורטיבית, ואין ספור שמועות על גרסה חזקה ומהירה יותר תחת משפחת STI המוכרת, בינתיים רק תמונת פרט, אך פרטים מלאים ייחשפו בימים הקרובים

חמש שנים לאחר השקת ה-BRZ, מאשרת סובארו סוף כל סוף את ייצור גרסת STI ספוורטיבית ומהירה יותר. בינתיים זו רק תמונה של הכנף האחורית, ופרטים מלאים יפורסמו בעוד כשבוע.

 

 

STI (ר"ת Subaru Tecnica International) היא חטיבת הביצועים ומירוצים של סובארו, ואחראית גם על גרסאות מהירות יותר של האימפרזה טורבו לדורתיה. יש להזכיר כי מאז הושקה מכונית הקופה BRZ שפותחה בשיתוף טויוטה ואחות תאומה למכונית מתוצרתה, נפוצו שמועות רבות על גרסת STI, מבלי שסובארו תאשר דבר. בינתיים מילאו אינספור סדנאות שיפורים את הביקוש, בעיקר עם שידרוגי מנוע בעזרת מגדשי-על או טורבו, כמו גם טיפול במערך המתלים והבלמים.

 

 

בתמונה שפרסמה היצרנית נראה חלקה אחורי של ה-BRZ עם ספוילר מסיבי עליו הכיתוב STI. עדיין לא ברור האם גרסה זו תקבל מנוע מוגדש, שכן סובארו שללה זאת במשך שנים בטענה כי טיפול שכזה, אותו העניקה כמובן לאימפרזה המיתולוגית, נוגד את מהותה של מכונית הקופה ה"טהורה". כך שבהחלט יתכן ותהיה זו גרסה, בדומה ל-BRZ Ts שהושקה לשוק היפני בלבד, עם מערך מיתלים אחר, צמיגים שונים ועזרים אווירודינמיים.

 

יש עם זאת לציין כי לסובארו יש על מדף החלקים את מנוע ה-BRZ בגרסה מוגדשת המצוי בחרטום ה-WRX שאינה משווקת בישראל. שם הוא מפיק 268 כ"ס ו-35.8 קג"מ, 68 כ"ס ו-14.9 קג"מ יותר ממה שהוא מפיק בגרסתו האטמוספרית ב-BRZ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים