שתף קטע נבחר
 

המנועים המוצלחים ביותר: פרארי מככבת, הגרמנים שולטים

איזה מנוע עם שלושה צילינדרים ונפח של ליטר זוכה למחמאות מעיתונאי הרכב, איזו יצרנית ממשיכה להוביל בתחום ומי המדינה ממנה מגיעים 70% מכלל המנועים הזוכים

 

פרארי 488    (צילום: אופיר גונן ואור קרפפן. עריכה: דפי מקל)

פרארי 488    (צילום: אופיר גונן ואור קרפפן. עריכה: דפי מקל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

פרארי זכתה בפעם השנייה ברציפות בתחרות מנוע השנה, עם ה-V8 המוגדש שמותקן ב-488. בתחרות שנערכת מאז 1999 השתתפו השנה 58 עיתונאי רכב מ-31 מדינות מכל רחבי העולם, אשר דירגו כבל שנה את מנועי המכוניות השונים לפי קטגוריות שונות הכוללות נפח מנוע, איכות סביבה, ביצועים ועוד.

 

 (צילום: נועם עופרן) (צילום: נועם עופרן)
(צילום: נועם עופרן)

 

במפתיע אין כמעט כל שינויים בטבלת דירוג הזוכים בהשוואה לדירוג ב-2016. כך למשל, מנועי הדיזל המרשימים של היצרניות שוב לא הצליחו להתברג - למעט אחד מהם - לרשימת המנצחים של אחת מהקטגוריות, פרט למנוע 2.0 ליטר של מרצדס שתפס את המקום השני בתחרות "המנוע החדש של השנה".

 

שינוי מפתיע העשוי ללמד על מידת החשיבות של התחרות, הוא בדירוג הכללי בו פורשה וב.מ.וו החליפו מקומות. הראשונה עלתה למקום השני, השנייה ירדה לשלישי. זאת, למרות שלא בוצע כל שיפור או שינוי בצמד המנועים. מעניין לציין, גם אם לא ממש מפתיע, כי תעשיית הרכב הגרמנית - פולקסווגן, פורשה, מרצדס, אודי וב.מ.וו - אחראית ל-24 מתוך 39 המנועים שצויינו לשבח ב-13 הקטגוריות. פרארי מוזכרת ארבע פעמים, טסלה, פורד וג'נרל מוטורס פעמיים כל אחת.

 

 

המנצחים וסגניהם בקטגוריות השונות לפניכם. בסוגריים, הדגמים השונים שעושים שימוש במנוע הרלוונטי:

 

מנוע השנה

1. פרארי – 3.9 ליטר, V8, טווין-טורבו (488 GTB)

2. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 3.0 ליטר, טורבו (911)

3. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו, היברידי (i8)

 

עד 1.0 ליטר

1. פורד – 3 צילינדרים, 998 סמ"ק, טורבו (פיאסטה, פוקוס, מונדיאו)

2. פולקסווגן – 3 צילינדרים, 999 סמ"ק, טורבו (פולו, גולף, A1, לאון, איביזה)

3. ב.מ.וו – 2 צילינדרים, 647 סמ"ק, מאריך טווח חשמלי (i3)

 

1.0 ליטר עד 1.4 ליטר

1. פיג'ו-סיטרואן – 3 צילינדרים, 1.2 ליטר טורבו (208, 308, 2008, C3, קקטוס)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.2 ליטר, טורבו (מיני ONE)

3. פולקסווגן – 4 צילינדרים, 1.4 ליטר טורבו ACT (גולף, פולו, טיגואן, לאון, A3)

 

1.4 ליטר עד 1.8 ליטר

1. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו היברידי (i8)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו (118, 318, X1 18i, מיני קופר, קלאבמן, קאנטרימן)

3. אודי – 4 צילינדרים, 1.8 ליטר, טורבו (A3, גולף, פאסאט)

 

1.8 ליטר עד 2.0 ליטר

1. פורשה – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר טורבו (קאיימן, בוקסטר)

2. מרצדס – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו (A45, CLA45, GLA45)

3. אודי – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו (S1, TT, S3, A4, A5, A6, Q3, Q5, לאון קופרה, אוקטביה RS, גולף GTI ו-R, פאסאט, טיגואן)

 

2.0 ליטר עד 2.5 ליטר

1. אודי – 5 צילינדרים, 2.5 ליטר, טורבו (RS3, RSQ3)

2. פורשה – 4 צילינדרים בוקסר, 2.5 ליטר, טורבו (קאיימן S, בוקסטר S)

3. פורד – 4 צילנדרים, 2.3 ליטר, טורבו (פוקוס RS)

 

2.5 ליטר עד 3.0 ליטר

1. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 3.0 ליטר, טורבו (911)

2. ב.מ.וו – 6 צילינדרים, 3.0 ליטר, טווין-טורבו (M3, M4)

3. פיאט-קרייזלר –2.9 ליטר, V6, טווין-טורבו (ג'ולייה קוואדרופוגליו)

 

3.0 ליטר עד 4.0 ליטר

1. פרארי – 3.9 ליטר, V8, טווין-טורבו (488 GTB)

2. מרצדס – 4.0 ליטר, V8, טווין טורבו (GT, C63, E63)

3. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 4.0 ליטר (911 GT3)

 

מעל 4.0 ליטר

1. פרארי – 6.3 ליטר, V12 (ה-F12)

2. אודי – 5.2 ליטר, V10 (אודי R8, הורקאן)

3. למבורגיני – 6.5 ליטר V12 (הורקאן)

 

מנועים חשמליים

1. טסלה – (מודל S, מודל X)

2. ב.מ.וו – (i3)

3. ג'נרל מוטורס – (בולט)

 

מנועים ירוקים

1. טסלה – חשמלי מלא (מודל S, מודל X)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו, היברידי (i8)

3. ג'נרל מוטורס – חשמלי מלא (בולט)

 

מנועים חדשים

1. הונדה – 3.5 ליטר, V6, טווין-טורבו, היברידי (NSX)

2. מרצדס – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו דיזל (E קלאס)

3. פיאט-קרייזלר –2.9 ליטר, V6, טווין-טורבו (ג'וליה קואדרופוגליו)

 

מנועי ביצועים

1. פרארי – 3.9 ליטר, V8, טווין-טורבו (488 GTB)

2. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 4.0 ליטר (911 GT3)

3. מרצדס – 4.0 ליטר, V8, טווין טורבו (GT, C63, E63)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נועם עופרן
פרארי 488 GTB
צילום: נועם עופרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים