שתף קטע נבחר

יגואר XE פרויקט 8 - הכי חזקה, הכי מהירה

המכונית הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה של יגואר נחשפת, עם הבטחה להגיע לישראל בעתיד. אם אתם רוצים אחת, מומלץ להזדרז שכן יגואר תייצר רק 300 יחידות ממנה

יגואר חושפת את גרסתה הסדרתית של ה-XE SV פרויקט 8 עליה דיווחנו בעבר, גרסה קיצונית למכונית הסדאן הקומפקטית. "סדרתית" היא הגדרה יחסית במקרה זה, שכן הייצור יהיה מוגבל ל-300 יחידות בלבד. כדי לקבל מושג כללי על תג המחיר: בבריטניה הוא יעמוד על 670 אלף שקלים (לפני מיסים), פי 2.5 ממחירה של ב.מ.וו M3. ביגואר הפתיעו ועדכנו באופן רשמי כי המכונית המהירה תוצע גם בישראל, בהתאם להבטחת היבואנית, חברת המזרח, כי כל דגם של יגואר שישווק בעולם יגיע גם אלינו.

 

 

ה-XE הכוחנית עברה השבחה בחטיבת כלי הרכב המיוחדים SVO (ר"ת Special Vehicle Operations) של יגואר ולנד רובר, בדרך להפוך למכונית החזקה ביותר של היצרנית מעולם. היא עושה שימוש במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש-על המפיק 600 כ"ס, 25 כ"ס יותר מה-F טייפ SVR, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מעבירה את הכוח לארבעה גלגלים באופן קבוע, עם חלוקה של 75-25 לטובת הגלגלים האחוריים. הזינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) מסתיים תוך 3.3 שניות, בדרך למהירות מרבית של 321 קמ"ש.

 

 

ביגואר מפרטים כי מערך המתלים עבר שינויים מקיפים, כולל הפחתת משקל מזרועות המיתלים, קפיצים נוקשים יותר ובולמי זעזועים עם אפשרות לכיוון ידני המאפשר הנמכת מרכב של עד 1.5 ס"מ. הדיפרנציאל האחורי - אלקטרוני-אקטיבי - מצויד במצנן, ובלמי דיסק מסיבי פחם (400 מ"מ מלפנים, 396 מ"מ מאחור) הם ציוד תקני. צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 (במידה 265/35 מלפנים ו-305/30 מאחור) עוטפים חישוקי "20.

 

 

למעט הגג והדלתות הקדמיות, מרבית חלקי המרכב עשויים כעת מסיבי פחם. למשל מכסה המנוע, הקל בשלושה ק"ג מזה המותקן ב-XE רגילה. לפגוש הקדמי פתחי אוורור גדולים כדי לסייע בקירור המנוע, בעוד בתי הגלגלים מאחור מורחבים ב-5.5 ס"מ וספוילר אחורי מסיבי מתנוסס בגאווה בקצה תא המטען. לטענת היצרנית, שינויים אלה מאפשרים הפחתה של 205% בכוח העילוי ותוספת כוח הצמדה של עד 122 ק"ג בעת בחירה במצב "מסלול".

 

 

גם תא הנוסעים עבר שידרוג עם מושבים תומכים יותר. אם אתם לא תושבי צפון אמריקה תוכלו להזמין את ה-XE הזו עם כלוב בטיחות במקום מושב אחורי, ומושבי באקט מיועדים למירוצים המציעים גם רצועות עם ארבע נקודות עגינה. חסכון המשקל כאן עומד לטענת יגואר על 12 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים