ב.מ.וו i8 - עכשיו גם עם גג נפתח
אחת המכוניות המסעירות למראה על הכביש הציבורי הופכת מעניינת עוד יותר. לישראל היא צפויה להגיע בשנה הבאה
ב.מ.וו חושפת סרטון כקדימון ל-i8 עם
גג נפתח ומאשרת בכך ייצור סדרתי עתידי, יותר מחמש שנים לאחר שהוצג אב הטיפוס.
בעולם היא תשווק רק בשנה הבאה ולאחר השקתה הרשמית תגיע גם לישראל, כך נמסר מדלק מוטורס, יבואנית המותג.
ב.מ.וו i8 רודסטר
בסרטון שפרסמה היצרנית נראית המכונית בניסויים אווירודינמיים שערכה במנהרת רוח, בעיקר חלקה הקדמי והדלתות הנפתחות כלפי מעלה - בדומה לגרסת הקופה המוכרת. תמונות ריגול שפורסמו ברשת מאשרות כי המכונית תצויד בגג בד בתצורת "טארגה", משמע היא לא תהיה פתוחה לחלוטין. מנגנון הפתיחה עשוי להיות ידני ובכך - יחד עם החומר ממנו עשוי הגג - לחסוך במשקל.
תודת לשימוש בשלדת קרבון, ה-i8 רודסטר תציע קשיחות מבנית וחלוקת משקל כמעט זהה לפנים-אחור (51-49 אחוזים בהתאמה) בדומה לגרסת הקופה. גם יחידת ההנעה תמשיך לשלב בין מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בתצורה מרכזית המעביר 231 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית, ומנוע חשמלי המפיק 131 כ"ס ומחובר לגלגלים הקדמיים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה. התפוקה המשולבת עומדת על 362 כ"ס ומאפשרת מעשית הנעה כפולה. בקופה זה מספיק לזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
ב.מ.וו i8 רודסטר