פעלולי הנהיגה יוצאי הדופן של יגואר E-פייס
יגואר משיקה רשמית רכב פנאי קומפקטי בשם E-פייס החדש, ועושה זאת תוך חשיפת פעלול נהיגה מרשים במיוחד. אל תנסו את זה בשום מקום
יגואר משיקה רשמית את ה-E-פייס,
רכב פנאי קומפקטי שאמור להתמודד מול סוללת מתחרים חזקה במיוחד. אולי לכן היא גם חושפת בעזרתו פעלול נהיגה מרשים. קפיצה למרחק 15.3 מטרים אינה יוצאת דופן אולי, אך הפעם היא מתבצעת תוך "גלגול חבית" של 270 מעלות. בגלגל ההגה אוחז נהג הפעלולים המפורסם טרי גראנט, שזיכה את יגואר בשיא גינס לביצוע התרגיל במכונית סדרתית.
מחברת המזרח, יבואנית יגואר, נמסר כי ה-E-פייס יגיע לישראל בתחילת 2018.
רכב הפנאי הקומפקטי מתבסס על פלטפורמת LR-MS הוותיקה (משותפת ללנד רובר דיסקברי ספורט וריינג' רובר איווק) עם מנוע מוצב לרוחב והנעה קדמית - יגואר ראשונה לבחור בשיטת הנעה זו מאז ה-X-טייפ. בנוסף הוא יורכב במפעלי מגנה שטייר בגראץ שבאוסטריה, ועל כן יהיה רכב ראשון של היצרנית שמיוצר מחוץ לממלכה המאוחדת.
מידות ה-E-פייס דומות למתחריו הישירים – אודי Q3 וב.מ.וו X1, אך בסיס גלגלים ארוך יחסית (268 ס"מ) מבטיח, כך יגואר, את מרחב הפנים הטוב בקטגוריה. גם תא המטען מציע נפח מרשים של 577 ליטר. העיצוב דומה לאח הגדול, ה-F-פייס, למעט יחידות תאורה גדולות יותר בחזית.
גם עיצוב הפנים מוכר מדגמים אחרים של היצרנית, עם הגה שלוש צלעות בשרני, ידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק, לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "12.3, תצוגה עילית לנתונים ומסך מגע בגודל "10.2 השולט על מרבית מערכות הרכב למעט בקרת האקלים.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור וזיהוי תמרורים. עוד לא ברור איזה מהן תוצע בגרסאות שיגיעו לישראל.
היצע המנועים כולל את סדרת האינג'ניום המוכרת של היצרנית, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין (249 כ"ס או 300 כ"ס) וטורבו-דיזל (150 כ"ס, 180 כ"ס ו-240 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה, למעט הדיזל הצנוע מכולם מוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית. מערכת ההנעה הכפולה כוללת גם דיפרנציאל אחורי אקטיבי המסוגל להעביר עד 100 אחוז מכוח המנוע לגלגל החיצוני בפניה.