שוק הרכב מצטנן, קיה פיקאנטו הכי נמכרת
לפי נתונים ראשוניים של מכירת רכב חדש, קיה פיקנטו היא המכונית הנמכרת ביותר מתחילת השנה. יונדאי ממשיכה להוביל את השוק הממשיך במגמת האטה
שוק הרכב הישראלי ממשיך להצטנן. ביולי 2017 עלו לכבישי הארץ כ-24 אלף מכוניות חדשות, ירידה של כ-10% לעומת החודש המקביל אשתקד. אולם בזכות פתיחת השנה החזקה, מספר המכוניות והמסחריות הקלות החדשות שנמסרו מתחילת השנה, עדיין גבוה מנתון 2016 אם כי בפער קטן - כ-194 אלף לעומת כ-193 אלף. כזכור, בינואר נרשם שיא מסירות של כל הזמנים, 45 אלף מכוניות, שהיוו גידול של 24% לעומת ינואר שעבר.
מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי ynet עולה כי יונדאי מסרה בחודש החולף כ-4,000 מכוניות, והובילה את השוק לפני קיה (3,600), טויוטה (3,400), סקודה (2,500) וסוזוקי (1,400). במצטבר ממשיכה יונדאי להוביל את השוק עם 27,800 מסירות מתחילת השנה, לפני קיה (24,700), טויוטה (22,000), סקודה (15,000), סוזוקי (10,350), ניסאן (9,800), מאזדה (9,450), רנו (8,000), מיצובישי (7,800) וסיאט (5,600).
בשוק היוקרה שומרת אודי על ההובלה עם כ-3,400 מסירות מתחילת השנה, לפני מרצדס (2,900) וב.מ.וו (2,350). מבין מותגי הספורט-יוקרה ניצבת פורשה עם 120 מסירות ראשונה, ואחריה מזראטי (104), אסטון מרטין (15) ופרארי (7).
בחלוקה לדגמים נרשם ביולי מיני מהפך: קיה פיקנטו עקפה את קיה ספורטאז' והפכה למכונית הנמכרת בישראל, עם 8,350 מסירות מתחילת השנה, כ-100 מכוניות יותר מרכב הפנאי ספורטאז', הרכב הנמכר בארץ ב-2016. יונדאי טוסון מסר 7,435 ואילו טויוטה קורולה שומרת על המקום הרביעי עם 6,740 מסירות, לפני 5,50 סקודה אוקטביה. 5,100 למיצובישי אאוטלנדר.
את החמישייה השנייה פותח מיצובישי אאוטלנדר עם 5,100 מסירות, לפני יונדאי איוניק עם 4,900 מסירות, ו-4,450 ליונדאי i10, שקרובה מאוד למאזדה 3 שאחריה, עם 4,440 מסירות. סיאט איביזה אשר צפויה לפרוש לטובת מחליפתה העדכנית שתוצג כאן בחודש הבא, סוגרת את העשירייה הראשונה עם 3,520 מסירות.
ולקראת השקות נוספות, הגיעו לארץ ביולי שני דגמי רנו גרנד-סניק מהדור החדש, עם מנוע טורבו דיזל 1,500 סמ"ק, ושברולט אקווינוקס ראשון מהדור החדש, עם מנוע טורבו בנזין 1,500 סמ"ק.