שתף קטע נבחר
 

שערוריית דיזלגייט: התביעה דורשת 3 שנות מאסר

בעוד מספר ימים יחליט בית המשפט האם לשלוח את אחד המעורבים בפרשת הזיהום של פולקסווגן למאסר של שלוש שנים

ג'יימס ליאנג, מהנדס בכיר בזרוע הצפון-אמריקאית של קונצרן פולקסווגן, עשוי לבלות שלוש שנים בכלא. בעוד ימים ספורים (25.8) יחליט בית המשפט בדטרויט על העונש לאחד המהנדסים אשר הודה כי ידע על החדרת תוכנת הטעיית בדיקות זיהום האוויר במכוניות מתוצרת הקונצרן הגרמני, פרשה שנחשפה לפני כשנתיים וטלטלה את עולם הרכב.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

 

דיזלגייט: כך הצליחו הגרמנים להטעות את האמריקאים

"פולקסווגן רימתה בבדיקות זיהום אוויר"

הדיזלגייט של פולקסווגן – מחשיפה ועד התפטרות

 

התביעה החליטה שלא לדרוש את עונש המקסימום (חמש שנות מאסר) שכן ליאנג שיתף פעולה עם החוקרים "...והעביר מידע פנים על יצרנית שהחליטה לוותר על האתיקה לטובת רווחים (כתוצאה מ) הגדלת נתח השוק בו היא מחזיקה".

 

בסוכנות הידיעות רויטרס מזכירים כי ליאנג, אשר מאחוריו כ-30 שנות ניסיון כמומחה למנועי דיזל ביצרנית, הוא רק אחד משמונה עובדים (לשעבר) של פולקסווגן נגדם הוגשו תביעות שונות עקב מעורבותם בפרשה שזכתה לכינוי דיזלגייט, ועשויה לעלות לגרמנים סכום שיעבור את 25 מיליארד הדולרים. לפי התביעה, ליאנג היה מודע להטעיית הרשויות בארה"ב וסייע בכך, וכמובן לא פעל כדי למנוע אותה.

 

ליאנג אינו היחיד שצפוי לעונש מאסר. אוליבר שמידט, בכיר לשעבר בפולקסווגן אשר הודה אף הוא מוקדם יותר החודש בעבירות המיוחסות לו בפרשה, צפוי לעונש של עד שבע שנות מאסר בפועל. בית המשפט צפוי לפסוק זאת בתחילת חודש דצמבר. גם היינז-יקוב נוסר, לשעבר ראש חטיבת הפיתוח במותג פולקסווגן ושני בכירים במחלקת פיתוח המנועים, ינץ הדלר וריצ'ארד דורנקאמפ, הואשמו בפרשה והודו במעורבות בה.

 

במסגרת פרשת דיזלגייט התגלתה תוכנה זדונית אשר הושתלה במחשבי ניהול המנוע של מכוניות מתוצרת קונצרן פולקסווגן - פולקסווגן עצמה, סיאט, סקודה ואודי - ששווקו בצפון אמריקה, במטרה להטעות את הרשויות בעת בדיקת זיהום אוויר. במסגרת זו אפשרה התוכנה - אשר תוכננה לזהות את הבדיקה - למנועים לפלוט כמות נמוכה עד פי 40 של מזהמים. גם בשאר העולם הותקנו תוכנות שכאלה, במספר מכוניות שעלה על 10 מיליון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים