M5 חדשה - מלכת המהירות של ב.מ.וו תגיע אלינו ב-2018
הדור השישי בשושלת מפוארת של מכוניות סדאן סופר-מהירות נחשף לציבור. שיווק באירופה לקראת סוף השנה, בישראל בתחילת 2018
כפי שהתפרסם זה מכבר, יחידת ההנעה ב-M5 החדשה עוברת שדרוג משמעותי. המנוע שומר אמנם על תצורת V8, וגם על נפח של 4.4 ליטר, אך הוא זוכה כעת לצמד מגדשי טורבו ומצנן ביניים חדשים, הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה מבעבר, סעפת פליטה שונה ומשאבת שמן חדשה. אלה מאפשרים הספק מרבי של 600 כ"ס ו-76.5 קג"מ, 40 כ"ס ו-7.1 קג"מ יותר מה-M5 היוצאת - במפתיע פחות (במעט) ממתחרותיה הישירות מבית מרצדס ואודי.
המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שבעה הילוכים כפולת-מצמד בעבר) ולראשונה בהיסטוריה של הדגם, הנעה כפולה-קבועה. אלה מאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, שניה פחות מהדגם היוצא ונתון זהה למרצדס E63 AMG S. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, אבל עם הסרתה היא תעמוד על 305 קמ"ש.
כדי לשמור על מאפייני השושלת וכדי ליישר קו עם המתחרה הגדולה משטוטגארט, ההנעה הכפולה שפותחה במיוחד עבור ה-M5 מאפשרת שלושה מצבים מכוילים מראש אותם יכול הנהג לבחור בלחיצת מתג - רגיל, ספורט והנעה אחורית בלבד. גם ניהול המנוע, כיול המיתלים, וההיגוי מאפשרים שלושה מצבים על פי בחירת הנהג. יש כמובן גם אפשרות לכיול משתנה על פי העדפה אותו ניתן לשמור בשני מתגי M אדומים על גלגל ההגה. כאופציה מוצעים בלמי קרבון המפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-23 ק"ג (ומעלים את המחיר באופן ניכר).
תודות לחלקי מרכב מאלומיניום וגג עשוי קרבון, ה-M5 החדשה שוקלת 1,855 ק"ג, אלה 15 ק"ג פחות מהדגם היוצא למרות מערכת ההנעה הכבדה יותר. ויזואלית נבדלת ה-M5 מסדרה 5 רגילה בפגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור-קירור גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, מסיט אוויר בקצה תא המטען, חישוקים ייחודיים בקוטר "19 או "20 וכמובן סמלי M בפינה הימנית של דלת תא המטען ועל סבכת הכליות מלפנים. בתא הנוסעים יש הגה שלוש צלעות ובורר הילוכים (ייחודי לדגם) עם סמלי M. מושבים הספורט הקדמיים אמורים להציע תמיכה טובה מבעבר.
צפו ב-M5 על המסלול במצב 2WD: