סיאט איביזה חדשה כבר כאן. המחיר: כ-90 אלף שקל
דור חמישי של האיביזה הגיע ארצה ויחשף לקהל תוך ימים ספורים. מערכות בטיחות מתקדמות יוצעו כציוד תקני ותג המחיר יעמוד כנראה על 90 אלף שקל
גם עבור היבואנית מדובר בדגם חשוב, הנמכר ביותר בשנים האחרונות, בין היתר תודות לרף מחיר נמוך מהמקובל בקטגוריה שעמד על כ-80 אלף שקלים לאיביזה היוצאת. מחיר הדגם החדש - כפי שהערכנו בעת נהיגה ראשונה לאיביזה החדשה בברצלונה - יעמוד על החל מ-90 אלף שקלים לדגם בעל תיבה אוטומטית.
האיביזה החדשה היא הראשונה שמבוססת על פלטפורמת MQB-A0 החדשה של היצרנית לדגמי קטגוריית סופר-מיני. היא בעלת בסיס גלגלים ארוך ב- 9.5 ס"מ (256.4 ס"מ בסך הכל) המשפרים את מרחב המחיה לנוסעים. במקביל גדל גם תא המטען (ב-63 ליטר) ל-355 ליטר בסך הכל.
היצע המנועים צפוי לכלול את ה-1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים טורבו-בנזין ו-95 כ"ס בגרסה הידנית (5 הילוכים) או 115 כ"ס בגרסה עם תיבה כפולת-מצמד (6 הילוכים, מצמד יבש מהדור הקודם). בעתיד יוצע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם 150 כ"ס בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
באירופה משווקת האיביזה בכמה רמות גימור, כולן כוללות מערכות בטיחות מקוריות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום והתראה על ערנות נהג ושש כריות אוויר (ארבע בקודמת). אלו זיכו אותה בציון של 5 כוכבים במבחני ריסוק של יורו NCAP, הדגם הראשון מקטגוריית הסופר-מיני להשיג ציון מרבי על פי שיטת המבחנים החדשה.
באירופה כולל אבזור גרסת S הבסיסית מסך מגע בגודל "5, גרסת SE שמעליה מוסיפה ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חישוקים קלים בקוטר "15, פנסי ערפל ותאורת יום מסוג לד. גרסת FR כוללת גם מסך מגע בגודל "8 עם צימוד לסמארטפון דרך Apple Car Play ו-Android Auto, חישוקי "17, בקרת שיוט (אדפטיבית כאופציה) ומנופים להעברת הילוכים מההגה (עם תיבת DSG).