סיאט חושפת לאון קופרה R - לא בישראל
יצרנית הרכב הספרדית תשווק את גרסת הקצה של הלאון קופרה במהדורה מוגבלת של 799 יחידות בלבד, עם עד 310 כ"ס, שינויי עיצוב והתאמות מכאניות. לישראל היא לא תגיע
סיאט חושפת גרסת קצה ללאון קופרה תחת הכינוי "R", ותשיק אותה בתערוכת פרנקפורט הקרובה. הספורטיבית הקומפקטית תיוצר במהדורה מוגבלת של 799 יחידות בלבד, ואף אחת מהן לא תגיע ארצה. לדברי היבואנית, צ'מפיון מוטורס, תנאי האקלים המקומיים מונעים את הגעתה ארצה, כפי שמנעו את גרסאות ההספק הגבוה של הקופרה הרגילה ופולקסווגן גולף R.
האות R הוצמדה ללאון כבר בדור הראשון (2002) והשני (2009), וסימנה אותן כגרסאות מחוזקות לקופרה הרגילה. ל-R מנוע 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס, 10 כ"ס יותר מהגרסה ה"רגילה" שמשווקת באירופה, ו-20 יותר מהגרסה ה"ישראלית" שנאלצת להסתפק ב-290 כ"ס כשהיא משודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית. עם תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד ההספק המרבי נותר 300 כ"ס. ההנעה היא לגלגלים הקדמיים בלבד דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני.
סיאט טרם פרסמה נתוני ביצועים, אך תוספת הכוח לגרסה הידנית עשויה לקצץ את נתון התאוצה בעשירית שנייה ל-5.7 שניות, זהה לגרסה האוטומטית. ה-R זוכה לשינוי בגאומטריית המיתלים הקדמיים, על-מנת לשפר את החדות, כיול שונה לבולמי הזעזועים האדפטיביים ובלמים קדמיים של ברמבו (דיסקים בקוטר 370 מ"מ לעומת 340 מ"מ).
מבחינה ויזואלית נבדלת ה-R בפתחי איוורור גדולים בקצות הפגוש הקדמי תוך ויתור על פסי תאורת לד, ומסיט אוויר וספוילר אחורי מקרבון, צמד אגזוזים מובלטים, כנפיים מוגדלות לבתי הגלגלים וחישוקים בעיצוב שונה אך במידה זהה - 235/35R19. המרכב מקבל צביעה באפור מט עם גימורים בצבע כתום.