טויוטה בטוקיו - רכבי שטח וספורט היברידיים
יצרנית הרכב היפנית תציג בתערוכת טוקיו שני קונספטים לרכב שטח ומכונית ספורט בעלי יחידת הנעה היברידית
ה-GR HV תוכננה על ידי חטיבת הספורט של היצרנית GR (ר"ת Gazoo Racing) האחראית גם על היאריס הספורטיבית שהושקה לאחרונה ושתציג בעתיד גרסאות "חמות" לדגמים נוספים. היא מתבססת על מרכב ה-GT86, מכונית הספורט שפותחה בשיתוף סובארו עם עיצוב שונה וייחודי.
בחרטום, יחידות תאורה אורכיות ופתחי אוורור במכסה המנוע ולאחוריים, יחידות תאורה בצורת בומרנג, מסיט אוויר מאסיבי ומפלט גדול במרכז. יש גם חישוקים שונים צבע שחור מט ובעיקר חלקו המרכזי של הגג ניתן לפתיחה בתצורת טארגה.
טויוטה לא מפרסמת פרטים טכניים פרט לכך שיחידת ההנעה ההיברידית דומה לזו של ה-TS050, המכונית עימה משתתפת היצרנית בסבב מרוצי הסיבולת. תיבת 6 הילוכים אוטומטית מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, אבל היא מאפשרת שליטה ידנית בהילוכים באמצעות בורר בצורת H כמו בתיבה ידנית. תא הנוסעים מכיל סימול GR על גלגל ההגה, לוח מחוונים ומסך מגע שונים המציגים נתונים רבים, מתגי העברת הילוכים בקונסולה המרכזית וצמד מושבים תומכים של ריקארו.
הקונספט השני שתציג טויוטה, המכונה Tj קרוזר, שילוב בין המילה Toolbox – ארגז כלים למילה joy – חדווה, וככזה הוא מהווה לדברי היצרנית שילוב בין מינוואן לרכב פנאי. העיצוב החיצוני רבוע וייחודי עם חלקי מרכב המצופים בחומר מיוחד הנוגד שריטות ולכלוך. הדלתות הקדמיות נפתחות הצידה כמו במכונית רגילה בעוד דלתות הצד נפתחות על מסילה בדומה למיניוואן.
גם עיצוב הפנים ייחודי עם גלגל הגה בעל שתי צלעות, לוח מחוונים פרוס לרוחב הדש בורד ושימוש בחומרים איכותיים. כל מושבי הנוסעים ניתנים לקיפול לפנים מה שמייצר רצפה חלקה ומאפשר הובלת ציוד באורך של עד שלושה מטרים. גב המושבים מצופה חומר קשיח ובעל רצועות חביקה ייעודיות לציוד.
ה-Tj קרוזר מתבסס על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה המשותפת גם לפריוס ול-C-HR. יחידת ההנעה היברידית ומתבססת על מנוע שילוב בין 2.0 ליטר בנזין ומנוע חשמלי.