סיירת יוקרה: צה"ל בוחן מרצדס G במקום ג'יפ סופה
ייצור ג'יפ סופה ולנד רובר דיפנדר הופסק וצה"ל מחפש תחליף בדמות רכב שטח בעל יכולת יוצאת דופן. אולי יהיה זה מרצדס G הסופר-יקר שעובר כעת ניסויים מפרכים בארץ
רכב הכביש-שטח המיתולוגי והיקר, מרצדס G וואגון הגרמני, החל באחרונה במבחנים בצה"ל, כך נודע ל"ממון". לאחר שייצור ג'יפ סופה 4 האמריקאי-ישראלי הופסק השנה במפעל תעשיות רכב נצרת עילית, וייצור לנד רובר דיפנדר הבריטי הסתיים עוד מוקדם יותר, נותרו עבור דרישותיו הייחודיות של צה"ל מעט מאד כלי רכב בעלי יכולת שטח אמיתית, כאשר מרצדס G הוא אחד מהם. אם כי גם הגרסתו הנוכחית סיימה מעשית את חייה.
2009: מרצדס G קלאס חוגג 30 שנות ייצור
מרצדס G חדש - מראה קלאסי, מכללים חדשים
מרצדס G650 בתמונות מלאות - פאר לשטח
אגדת שטח - מרצדס G-קלאס מתחדש
ייצור הדגם הייחודי של מרצדס החל ב-1979, בין השאר ביוזמת השאח האיראני, שארצו הייתה אחת מבעלות המניות הבולטות בדיימלר, חברת האם של מרצדס. מאז נמכר הרכב בהצלחה במשך עשרות שנים כשהוא עובר מעט מאד שינויי מראה. למעמדו המיתולוגי הגיע בין היתר לאחר שהפך לרכב הפעילות העיקרי בכוחות צבאיים - חלקם מיוחדים - בצבאות עולם, אך גם כרכב שטח ללקוחות אמידים במיוחד. כך למשל, הדגם ה"אזרחי" שלו עולה בישראל בין 950 אלף למיליון וחצי שקלים. השנה נמכרו שניים ממנו בייבוא הישיר, אך מספר גדול יותר בייבוא מקביל.
ה-G הצבאי מיוצר כיום במגוון גרסאות, לסיור ולמפקדים, עם ובלי מיגון, אפילו בגרסאות 6x6 ומשרת בין היתר בצבאות אוסטרליה, קנדה, דנמרק, קרואטיה וכמובן גרמניה, הלקוח הגדול ביותר שלו, שרכש עד היום יותר מ-12 אלף G ווגונים. אפילו כוחות ביטחון ברוסיה משתמשים בו, ובאזורנו הוא נרכש בידי צבא מצרים.
צה"ל כבר שקל לרכוש את הרכב הגרמני לפני כעשור וחצי כרכב שטח למפקדים בכירים במקום ג'יפ הסופה, אך לבסוף הוחלט להמשיך לרכוש את הג'יפ הישראלי. מאז החליטה פיאט-קרייזלר להפסיק לייצר את הגרסה הצבאית של ג'יפ הרנגלר, שעליה התבססה הסופה, אך הצורך של צה"ל ברכב בעל עבירות גבוהה לא נעלם.
ה-G הזוויתי והמגושם למראה שמיוצר כבר 35 שנה במפעל שטייר-פוך באוסטריה, זכה למעמדו הבכיר בזכות יכולת העבירות יוצאת הדופן שלו, הנעזרת במרווח גחון עצום של 44 ס"מ, כפליים מרכבי כביש-שטח אזרחיים, זווית גישה ונטישה מצוינות ושלוש נעילות דיפרנציאל - קדמית, מרכזית ואחורית. חלק מגרסאותיו מסוגלות לשאת מטען במשקל של עד שלושה טון.