סינגפור נלחמת בצפיפות - בלי מכוניות ואופנועים חדשים עד 2020
הצפיפות על כבישי סינגפור הגיעה לשיא כל הזמנים והממשלה המקומית החליטה להחמיר עוד יותר את חוקי רכישת הרכב הדרקוניים שיושמו בה בעבר. תשקיע יותר בתחבורה ציבורית
סינגפור הודיעה כי החל מחודש פברואר הקרוב לא ניתן יהיה לרכוש רכב חדש בתחומי המדינה-עיר המתקדמת. מינהל התחבורה המקומי הודיע אתמול (ב') כי החל מחודש פברואר ירד אחוז הצמיחה המוטורית - מכוניות וכלים דו-גלגליים כאחד - השנתית המותרת (0.25%) ל-0. במילים אחרות, בעוד כשלושה חודשים תופסק לחלוטין מכירת מכוניות מכל סוג, קטנועים ואופנועים חדשים, עד שנת 2020 בה תבחן הממשלה מחדש את מצב הכבישים.
יש להזכיר כי סינגפור נחשבת גם כך כאחת הערים הצפופות בעולם, ומזה מספר שנים מונהגת בה הגבלה מכוונת של רכישת רכב חדש, כולל מערכת מורכבת של מכרזי רכישה ובעלות על מוטוריקה מכל סוג. לפי המינהל, לא פחות מ-12% משטחה נתפס על-ידי כבישים, וכלי הרכב במדינה נחשבים ליקרים במיוחד ביחס לעולם המערבי. בהתאם, כלכלת סינגפור נחשבת כבר שנים ארוכות לאחת המתפתחות בעולם, וב-2016 היה התוצר הלאומי הגולמי לנפש השמיני בגובהו בעולם. במינהל התחבורה אומרים כי לא היה מנוס מצעדי הגבלת המכירה שכן "הגענו לגבול אפשרויות הרחבת רשת הכבישים בהתחשב בצרכי המדינה".
במקביל לזינוק הכלכלי, אוכלוסיית סינגפור צמחה מאז שנת 2000 בלא פחות מ-40%, לכ-5.5 מיליון תושבים. על כבישיה נעים מדי יום כ-600 אלף מכוניות שמחירן, כך מעריכים ברויטרס, גבוה עד פי 4 מהמקובל בארה"ב.
התחבורה הציבורית בסינגפור זינקה אף היא, עם רשת מסילות שצמחה לאחרונה בלא פחות מ-30%, וכך גם לגבי אוטובוסים. לדברי מינהל התחבורה, המדינה הקטנה תאפשר המשך רכישת אוטובוסים ורכבות, ומתעתדת להשקיע בחמש השנים הקרובות כ-15 מיליארד דולר (קרוב ל-60 מיליארד שקלים) במסילות חדשות, כ-3 מיליארד דולר (כ-12 מיליארד שקלים) בשיפור התשתית הקיימת וסכום דומה לטובת סובסידיות למפעילי אוטובוסים.