שתף קטע נבחר

מאזדה 3 הבאה - קבלו הצצה ראשונה

מלכת המכירות בעבר, שנטשה בדגם הנוכחי את הקו הסטנדרטי והיכולת הפושרת לטובת מראה דינמי וביצועים בהתאם, תקצין עוד יותר בדור הבא - שינחת כאן בעוד כשנה. הקדימון נחשף כעת

מאזדה חושפת היום (ד') בתערוכת טוקיו את ה-KAI, אב-טיפוס ראשוני לדור הבא של ה-3, שנחשף חלקית בקדימון כבר לפני שבועיים. לדברי היבואנית, דלק מוטורס, הדור הרביעי של ה-3 ינחת כאן בתחילת 2019.

 

 

מכונית התצוגה, שהוצגה במרכב האצ'בק חמש דלתות הנאה יותר למראה מסדאן אפשרי, מעניקה הצצה לא רק למשפחתית המוכרת, אלא לקו העיצוב העתידי של היצרנית מהירושימה, שבעבר הייתה המותג הנמכר ביותר בשוק הישראלי. הדגש, כפי שניכר בתמונות, הוא על דינמיות ספורטיביות ויעילות אווירודינמית. החרטום כוחני בזכות סבכת הלוע הפעור המוכרת, אלא שכאן היא בממדי ענק. היא משתלבת עם יחידות תאורה צרות (מאוד) הנמתחות לאחור כמקובל בימינו. בתי גלגלים בולטים מכילים חישוקי ענק מוגזמים, ומאחור בולטים יחידות תאורה עגולות וצמד מפלטים ענקיים סטייל פרארי.

 

 

הגג עשוי מקימור כפול בדומה למכוניות מסלול ויש בו צמד חלונות שמש אורכיים. מסיטי אוויר מודגשים סביב המרכב יחד עם מראות צד קטנות, וידיות פתיחת דלתות מוסלקות אמורות לסייע לה להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד וגם מראה סופר-ספורטיבי.

 

 

עיצוב הפנים המינימליסטי מרשים לא פחות. הוא מתמקד בעמדת הנהג (עם הגה בצד ימין לשוק היפני), עם הגה שלוש צלעות ספורטיבי למראה ולוח מחוונים אנלוגי, ובמרכז בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק. יש כמובן מסך תצוגה, אך הוא נמתח כאן לכל רוחב חלקה העליון של הקונסולה, ובניגוד למספר מכוניות חדשות שבהן נהגנו לאחרונה - הוא מאפשר לשלוט על התפריטים באמצעות בורר חוגה.

 

 

ה-3 הבאה תצויד ב-Skyactiv-X, מנוע בנזין ראשון עם הצתה באמצעות דחיסת אוויר על ידי הבוכנה, בדומה למנועי דיזל ובשונה ממנועי בנזין כיום, שבהם תערובת אוויר-דלק מוצתת על ידי מצת (פלאג). על פי מאזדה, בתצורה זו המנוע מעניק תוספת של 10%-30% מומנט לעומת מנועי בנזין אטמוספריים מקובלים ביצרנית (Skyactiv-G), הוא חסכוני אפילו ממנועי דיזל עדכניים ופולט כמות נמוכה ב-50% של מזהמים - בעיקר דו-תחמוצת הפחמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים