ניסאן ומיצובישי מחשמלות את רכב הפנאי הבא שלכם
יצרניות הרכב היפניות חשפו בתערוכת הרכב של טוקיו רכבי פנאי דומים בעלי יחידות הנעה חשמליות
מיצובישי חשפה כבר לפני כשבועיים קדימון לרכב הפנאי תחת השם רב המשמעות e-Evolution, אך אין מקום לטעות. בשונה מרפליקת הראלי המפורסמת של שנות התשעים ותחילת האלף הנוכחי ובהתאם לעידן הג'יפונים העכשווי, ה"איוו" החדשה היא בעלת מרכב של רכב פנאי-קופה המכיל אלמנטים עיצובים בשלל גיאומטריות.
עיצוב הפנים מקורי אף הוא, אם כי יש לזכור כי הסיכוי שנגלה אותו במכונית מיצובישי כלשהי בעתיד הקרוב, עומד על 0. תא הנוסעים ממכיל ארבע מושבים, והכניסה לאחור מתבצעת דרך דלתות הנפתחות לכיוון הפוך מהקדמיות. גלגל ההגה מוותר על חלק עליון בדומה למכוניות מסלול, אם כי גם כאן מדובר באלמנט עיצובי בלבד, שכן ברכב מסלול יחס ההעברה בכל מקרה אינו מאפשר תנועה ניכרת של ההגה, בניגוד למכונית כביש הזקוקה לכך. מעליו מתנוסס לוח מחוונים דיגיטאלי.
לרוחב הקונסולה הקדמית יש לא פחות משלושה מסכי תצוגה ענקיים בחוקה ברורה - הימני עבור הנהג (ביפן נוהגים בימין), המרכזי למערכת הניווט והשמאלי עבור הנוסע. בתחתית יש בורר מצבי נהיגה ומסך ומתגים השולטים במערכות השונות.
מיצובישי לא מפרסמת נתוני הספק של יחידת ההנעה החשמלית והביצועים. היא כן מצהירה כי יחידת ההנעה תשלב בין מנוע חשמלי מלפנים וצמד מנועים חשמליים מאחור. אלה מעניקים לרכב הפנאי הנעה כפולה-קבועה, עם הכוונת מומנט לגלגלים האחוריים המכונה AYC (ר"ת Active Yaw Control).
ניסאן IMx הוא אב-טיפוס נוסף לרכב פנאי חשמלי המבוסס על פלטפורמת הליף החדשה, כחלק משאיפת היצרנית להרחיב את היצע הדגמים החשמליים. בדומה למיצובישי, גם הוא בעל עיצוב של רכב פנאי-קופה עם דלתות אחוריות הנפתחות בניגוד לאחוריות.
גם עיצוב הפנים דומה, אך הוא נקי יותר ממתגים ובעל תצוגה עלית לרוחב כל חלקה התחתון של השמשה הקדמית. ההגה מעוצב בדומה לסטיק של מטוס נוסעים וכשמופעלת מערכת הנהיגה האוטונומית של המכונית, ההגה מוסת לפנים אל תוך הדש בורד ומושב הנהג מוזז לאחור. התקרה עשויה זכוכית כהמשך ישיר לשמשה הקדמית.
יחידת ההנעה של ה-IMx כוללת צמד מנועים חשמליים, האחד מניע את הגלגלים הקדמיים והשני את האחוריים (גם כאן, הנעה כפולה-קבועה), בשונה מהליף בעלת הנעה קדמית. התפוקה המשולבת עומדת על 429 כ"ס ו-71.4 קג"מ וטווח הנסיעה המוצהר עומד על יותר מ-600 ק"מ תודות למצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת גבוהה במיוחד. המצברים ממוקמים נמוך ועל רצפת הרכב בין הציר הקדמי לאחורי, על מנת לתרום למרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימאלית.