ימאהה חושפת - אופנוע שהוא מכונית, ולהיפך
ימאהה חושפת בתערוכת טוקיו דגם חדש המבטיח להציע את הטוב מכל העולמות. תנועה זריזה כמו בדו גלגלי אבל בטיחות של מכונית
יצרנית האופנועים היפנית ימאהה חשפה בתערוכת טוקיו את ה-MWC-4. בינתיים מדובר באב-טיפוס לרכב סדרתי אפשרי, אך לא יותר מכך. מצד שני, רנו טוויזי
כבר עשתה משהו כזה.
ימאהה MWC-4
ה-MWC-4 מתבסס על מרכב צינורות וארבעה גלגלים בדומה לרכב, אך הפנייתו מתבצעת בדומה לאופנוע על-ידי הטיית המרכב בהתאם לפקודת ההיגוי. צמיגי אופנוע מאפשרים זאת. מנגנון זה מאפשר לימאהה להעניק לרכב גוף צר יותר מהמתחרה הצרפתית, ועל כן הוא מתהדר גם ביכולת השתחלות בין תורי מכוניות בפקקי תנועה.
ימאהה לא חשפה נתוני תפוקה או ביצועים, פרט לכך שיחידת ההנעה המניעה את הגלגלים האחוריים משלבת בין מנוע חשמלי למנוע בנזין המשמש כגנרטור ומאריך את טווח הנסיעה.
תא הנהג-הרוכב מציע עיצוב מרשים ומקורי. המושב דומה לזה המותקן במכונית בעוד השליטה בהיגוי נעשית באמצעות כידון, כולל מצערת, ידיות, בלם אחורי וקדמי ובורר הילוכים אוטומטי הכולל גם מצב נסיעה לאחור ומצב חניה. התא עצמו מוגן חלקית מפני מזג האוויר על-ידי שמשה ופתוח בצדיו.
ימאהה MWC-4