קיה אופטימה היברידית בישראל - החל מ-165 אלף שקל
המשפחתית הגדולה של קיה הפופלארית בשוק המוניות תשווק מעתה גם בגרסה היברידית המיועדת לשוק הפרטי. תג המחיר מתחיל ב-165 אלף לגרסת הבסיס
טלקאר, יבואנית קיה, משיקה בישראל את האופטימה
המשפחתית עם יחידת הנעה היברידית, אחות תאומה ליונדאי סונטה ההיברידית
שזכתה להצלחה גדולה בשוק המקומי. תג המחיר מתחיל ב-165 אלף לגרסת הבסיס, ומגיע ל-175 אלף שקלים בגרסת "פרמיום".
קיה אופטימה היברידית
המשפחתית הגדולה של קיה שווקה בדור הנוכחי (ושני, מאז החליפה את המג'נטיס) רק עם מנועי טורבו-דיזל לשוק המוניות. זאת למרות שיחידת ההנעה ההיברידית הוצגה כבר בדור הקודם של האופטימה לפני חמש שנים (פריז 2012).
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין (GDI - הזרקה ישירה) המפיק 156 כ"ס, למנוע חשמלי עם 50 כ"ס. התפוקה המשולבת עומדת על 192 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. אלו מאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות וצריכת דלק רשמית של 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
האופטימה ההיברידית גם מעודכנת קלות למראה (יחידות תאורה לד מלא) ובסיס הגלגלים שלה ארוך בס"מ (280.5 ס"מ) מהאופטימה הקודמת. מצברי יחידת ההנעה החשמלית של הגרסה ההיברידית מקטינים את תא ההמטען ב-85 ליטר (425 ליטר) לעומת הדיזל, והוא אינו מכיל גלגל חלופי. אותם מצברים אחראים גם לגידול של 50 ק"ג במשקל. לדברי קיה, מקדם הגרר נמוך יותר תודות למסיטי אוויר וחישוקי גלגל שונים.
האופטימה ההיברידית תוצע ברמת גימור EX הבסיסית שכוללת מסך מגע מקורי בגודל "7 עם הפעלה בעברית ווויז, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור חלקי, מושב נהג מתכוון חשמלי, מפתח חכם, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, תאורה וחניה (מלפנים ומאחור) וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך).
גרסת פרימיום הבכירה מוסיפה חלון שמש, אוורור וחימום למושבים הקדמיים (כולל חימום הגה), מושב נוסע עם כיוון חשמלי, ריפוד עור מלא והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.
קיה אופטימה היברידית
צילום: תומר פדר