עתיד חכם: הקטנטונת-עירונית-חשמלית של פיז'ו-סיטרואן
קונצרן PSA הצרפתי חושף רכב היברידי העשוי להוות פתרון לבעיית הצפיפות וזיהום האוויר בערים גדולות באירופה. בינתיים מדובר רק כאב-טיפוס
קונצרן PSA הצרפתי (פיז'ו-סיטרואן) חשף כלי רכב היברידי-נטען לשימוש עירוני כתשובה לרנו טוויזי.
אב הטיפוס הכולל לדברי היצרנית לא פחות מ-13 פטנטים חדשים, נחשף לאחר פתיחת קטגוריית הרישוי L5e על-ידי האיחוד האירופאי, שמטרתה לעודד פתרונות תחבורה "ירוקים" במרכזי ערים צפופות.
אורכו של הרכב העירוני עומד על 240 ס"מ ורוחבו על 85 ס"מ. יש אמנם ארבעה גלגלים אך ההיגוי מתבצע על-ידי הטיית הגוף (בדומה לאופנוע) הנעזרת כאן בוכנות הידראולית. לדברי היצרנית הוא קל לנהיגה בדיוק כמו קטנוע עם שלושה גלגלים.
תא הנוסעים מכיל מושב בודד והכניסה אליו מתבצעת באמצעות "דלתות מספריים", המאפשרות פתיחה גם במקומות צרים אליהם הוא צפוי להשתחל. מכיוון שלא פורסמו תמונות של פנים הרכב, לא ברור האם השליטה מתבצעת באמצעות כידון או הגה.
על ההנעה אחראים צמד מנועים חשמליים המחוברים כל אחד ישירות לגלגל אחורי וניזונים ממצברים שפיתחה חברת סמסונג בשילוב מערכת 48V. מנוע חד בוכנה שמגיע מחטיבת הקטנועים של הקונצרן מפיק הספק מרבי של 42 כ"ס ומשמש כגנרטור, או מניע את הגלגלים במהירות שיוט - החל מ-70 קמ"ש ועד מהירות מרבית של 130 קמ"ש. טווח הנסיעה הרשמי עומד על כ-300 ק"מ.
פיז'ו-סיטרואן מכונית עירונית