שתף קטע נבחר
 

ועכשיו גם משאיות - ג'ילי הסינית נוגסת שוב בוולוו

לאחר שהפכה בעלת הבית בחטיבת הרכב הפרטי של היצרנית השוודית, כעת רוכש הקונצרן הסיני הענק ורב המשאבים גם נתח משמעותי מחטיבת המשאיות. אפשר לנחש כיצד זה יגמר

הסינים ממשיכים להשתלט על וולוו. יצרנית הרכב הסינית ג'ילי הודיע על רכישת יותר מ-8% ממניות AB וולוו, הכוללת משאיות אוטובוסים וצמ"ה, הנפרדת כמובן מחטיבת מכוניות הנוסעים שעברה כבר לבעלותה של הענקית הסינית. שווי העסקה מוערך ב-3.2 מיליארד דולר ובכך תהפוך ג'ילי למחזיקת המניות היחידה הגדולה בחטיבה והשניה בגודלה בכל הנוגע לזכות הצבעה בחבר המנהלים.

 

וולוו FH16 שיא עולם בגרירה

וולוו FH16 שיא עולם בגרירה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

למרות שממשל הסיני מקשה על הוצאת כסף אל מחוץ למדינה, רכישת החטיבה תאפשר לג'ילי גישה לטכנולוגיה בתחום הרכב הכבד, בו חטיבת המשאיות של וולוו נחשבת לאחת המתקדמות. "לאור הניסיון שלנו עם חטיבת מכוניות הנוסעים של וולוו, אנחנו מכירים ומעריכים את ההיסטוריה והתרבות הסקנדינבית בהובלת השוק, פריצות דרך טכנולוגיות ויכולת בנושא איכות הסביבה של חטיבת המשאיות של וולוו", כך אמר לי שופו, נשיא ג'ילי. עוד הוסיף כי אין כוונה לאחד בין חטיבת המשאיות לחטיבת הרכב הפרטי, שהופרדו ב-1999.

 

 

רכישת חטיבת המכוניות הפרטיות של וולוו על-ידי ג'ילי, אפשרה פלטפורמות ויחידות הנעה משותפות כמו לרכב הפנאי XC40 ול-Lynk&Co 01 שתשווק באירופה. התמיכה הפיננסית של הסינים והיכולת למכור באופן נוח יותר את מכוניות וולוו בשוק הרכב הסיני הענק, סייעה לשוודים להגדיל את כושר הייצור. כך למשל מיוצרת ה-S90 החדשה בסין ומשם משווקת לכל העולם. זאת כדי לאפשר למפעל שבסמוך למטה בגוטנברג לעמוד בביקושים לרכב הפנאי XC60.


 

במאי האחרון השתלטה ג'ילי על 51 אחוז ממניות לוטוס הבריטית, ובכך הוענקה לה גישה לטכנולוגיות מתקדמות בנושא כיול שלדה ומיתלים. במקביל זכתה יצרנית מכוניות הספורט הבריטית במשאבים שיאפשרו לה להציג רכב פנאי בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים