שתף קטע נבחר

"היעדר תיאום בין רכב אוטונומי למאויש עלול להכשיל את החזון"

חזון שילוב הרכב האוטונומי על הכביש הציבורי מעסיק את כל תעשיית הרכב, ונדמה שהשאלה היחידה היא מתי זה יקרה. מסתבר שיש מי שמשוכנע קצת פחות

"היעדר תיאום בין כלי רכב אוטונומיים לכלי רכב מאוישים עלול להכשיל את חזון המכונית ללא נהג", כך צפוי להכריז חגי זיס, מנכ"ל חברת אוטוטוקס הישראלית המתמחה בתקשורת בין כלי רכב לסביבה, בתערוכת הרכב הבינלאומית בדטרויט. זיס אומר כי "בעיית התיאום בין כלי רכב אוטונומיים לכלי רכב מאוישים חייבת להדאיג מאד את קובעי המדיניות ואת תעשיית הרכב".

 

הוואטסאפ של המכוניות

 

 

"רבים בתעשייה קופצים בדמיונם לנקודת הזמן שבה כל כלי הרכב בכבישים יהיו אוטונומיים, אבל לא כולם שמים לב לאתגרים העצומים בתקופת המעבר הארוכה, שבה רוב כלי הרכב יהיו מאוישים ואנחנו נצטרך לשלב בכבישים שלנו כלי רכב אוטונומיים.

 

"לבעיית התיאום יש ביטויים רבים, אבל שני נושאים מרכזיים מדגימים עד כמה היא חמורה: העובדה שתאונות בין כלי רכב אוטונומיים לבין כלי רכב מאוישים כבר התרחשו. והקושי מצד נהגים אנושיים להבין כלי רכב אוטונומיים ולהיפך", הוא אומר.

 

כדוגמה לבעייתיות זו מציג זיס סיטואציות שיקשו על ההתמודדות עם המצב המשתנה. "נהגים אנושיים עלולים לשנות נתיב באופן פתאומי, לקחת זכות קדימה שלא מגיעה להם או לעבור באור אדום באופן שמקשה על כלי רכב אוטונומיים לצפות אותו ולהגיב לו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים