גם פרארי נכנעת: תייצר חשמלית ורכב פנאי
רק לפני מספר שנים הודיע העומד בראש המותג האקזוטי המפורסם כי לעולם לא תהיה פרארי חשמלית. כעת מבהיר הבוס הגדול של הקונצרן: תהיה פרארי חשמלית ויהיה גם רכב פנאי עם סוס צוהל
"לעולם לא תראו פרארי חשמלית, משום שאני לא מאמין במכוניות חשמליות. איני חושב שהן מייצגות קפיצת דרך משמעותית בניסיון לצמצם את זיהום האוויר, אם בהקשר של פליטת מזהמים בזמן נסיעה, ואם ביחס לאיכות האוויר שאנו נושמים בכלל". את הדברים החד-משמעיים האלה אמר ב-2011 לוקה די מונטזמולו, שעמד אז בראש פרארי.
שש שנים עברו - במהלכן פרש מונטזמולו - והכיוון השתנה לחלוטין. סרג'יו מארקיונה, מנכ"ל פיאט-קרייזלר אמר בתערוכת דטרויט הנערכת בימים אלה כי פרארי תציג בעתיד הלא רחוק מכונית-על חשמלית, ולצדה רכב פנאי - כמו כל מתחרותיה הישירות. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
לדברי מארקיונה כפי שמביאה סוכנות הידיעות, "אם תהיה פעם מכונית-על חשמלית, אנחנו נהיה ראשונים לייצר אותה". שלא בפעם הראשונה התייחס גם לאלון מאסק, הסדין האדום שמונף בשנים האחרונות מול פניהם של בכירי התעשייה. "אנשים מתרשמים באופן ניכר ממה שעושה מאסק עם טסלה. אנחנו יכולים לעשות בדיוק את אותו הדבר". מארקיונה הוסיף כי "אנחנו נייצר (חשמלית) כי צריך לעשות את זה". עוד אמר כי בסביבות סוף העשור הנוכחי תציג פרארי רכב פנאי שיהיה "המהיר בעולם".
זה המקום להזכיר כי רק לפני כשנה וחצי נשמע אותו מארקיונה (הרבה) פחות נחרץ ביחס לעתיד החשמלי כשאמר לירחון Car הבריטי כי "תעשיית הרכב נמצאת בצומת דרכים (בעניין הרכב החשמלי). ואני לא חושב שיש מישהו שיודע בביטחון לאיזה כיוון ללכת". אגב, כבר אז הקפיד לעדכן ש"אין דבר שטסלה עושים ואנחנו לא יכולם לעשות".
ובאותו עניין כמעט, רכב הפנאי המהפכני של פרארי יגיע - אם אכן יעלה על הכביש ב-2020 - לפחות כשנתיים לאחר שהמתחרה הגדולה למבורגיני הציגה את האורוס. כך שחדשות מסעירות אלה כבר לא יהיו. הקדימו אותה כמובן יגואר, אלפא, בנטלי, מזראטי וכמובן פורשה עם הקאיין שפחות או יותר התווה את הדרך והוכיח עד כמה הוא צורך השעה,