תכניות גרנדיוזיות לפיז'ו: 124 דגמים חדשים בשש שנים
יצרנית אחר יצרנית מעדכנת את הציבור בתכניותיה לעשור הבא. עכשיו עושה זאת גם PSA שבלעה לאחרונה את אופל: "אנחנו רוצים להיות היעילים ביותר, לאו דווקא הגדולים מכולם"
התכניות של הצרפתים לשנים הקרובות. קרלוס טאבארס, האיש העומד בראש קונצרן הרכב הצרפתי PSA, אומר כי עד 2025 יציע הקונצרן גרסה חשמלית לכל אחד ואחד הדגמים שהוא מייצר, בין אם מדובר ברכב פרטי ובין אם מסחרי. בכך מצטרף הקונצרן לרשימה ארוכה של יצרניות שהצהירו דברים ברוח זו זה מכבר. בכל המקרים - גם כאשר מדובר בדגמים היברידיים והיברידיים-נטענים - ההתפתחות החשמלית נוגעת בין היתר לניסיון הקטנת ממוצע פליטת המזהמים לאורך כל רשימת הדגמים, לפי דרישת הממסד.
טאבארס אמר את הדברים במהלך תערוכת הרכב הבינלאומית שנערכת כעת בדטרויט, ארה"ב. לפי האוטומוטיב ניוז שהביא מדבריו, לא פחות מ-40 דגמים חשמליים יוצעו באמצע העשור הבא על-ידי מותגי הקונצרן השונים - פיז'ו, סיטרואן, DS, אופל ווקסהול. עוד אמר כי "אנחנו רוצים להיות יצרני הרכב היעילים ביותר (הנקיים מכולם, ה.פ), לא להיות הגדולים מכולם". טאבארס גם הצהיר כי הקונצרן ישיק לא פחות מ-124 דגמים שונים חדשים במהלך שש השנים הקרובות
כמובן שגם חזון אוטונומי לא נפקד מדבריו, בהתאם למקובל כיום. לדברי טאבארז, כ-80% מדגמי החברה יהיו בעלי יכול אוטונומית מוגבלת עד 2030, כאשר 10% מצי הרכב יהיה מסוגל לרמה אוטונומית 4 (ללא מגע או מעורבות אדם) או 5 (ללא צורך בנהג, הגה או דוושות). ומה לגבי מצבה של אופל? "מצבה היום דומה לזה של PSA ב-2013. זה מה שעולה מהמספרים שאנחנו רואים ולכן אנחנו מאמינים שלא תהיה לנו בעיה להפוך את המותג הזה לריווחי שוב. זו משימה שנמצאת בראש סדרי העדיפויות שלי"
לדברי הבכיר, באזורים שונים בעולם יש עדיין העדפה ברור למותג גרמני על פני צרפתי. "במדינות שונות אופל כמותג תזכה להערכה רבה יותר מבחינות שונות, בעיקר מכיוון שהיא נתפסת כמותג גרמני המושפע לטובה משלושת המותגים ששולטים כיום בקטגוריית היוקרה - מרצדס, ב.מ.וו ואודי".