הצרות של טסלה: אכזבה ממפעל הסוללות העצום
מודל 3 לא מתרוממת והבעיות של טסלה רק גדלות. כעת מסתבר שמפעל הסוללות העצום בנוואדה אינו פועל כשורה
עובדים בהווה ולשעבר ביצרנית המכוניות החשמליות טסלה, טוענים כי מפעל ייצור הסוללות העצום שבנתה החברה עבור מודל 3 אינו מתפקד כשורה. לדברי העובדים שנחשפו ברשת CNBC, טסלה אמנם מודעת ומאשרת כי ייצור הסוללות אינו מתנהל כמתוכנן, אך החברה מסתירה בכל זאת את היקף הבעיה הצפויה לעכב - עוד יותר - את תהליך מסירת מודל 3 החדשה המתנהל ממילא בעצלתיים. טסלה שאמורה הייתה בשלב זה להעלות על הכביש כ-60 אלף מכוניות מהדגם החדש, הצליחה לספק עד עתה כ-3,000 בלבד, כ-5% מהמובטח.
מפעל סוללות ענק לטסלה בנוואדה
הבעיות במפעל החדש והסופר-מודרני וממוחשב כה משמעותיות, כך העובדים, עד כי חלק מהסוללות מיוצרות בו באופן ידני. בין היתר על-ידי עובדים מנוסים בעבודה זו שהושאלו מפנסוניק, אחת הספקיות של החברה ויצרנית סוללה בפני עצמה. כאשר הוקם התגאתה טסלה כי המפעל יהיה בעל כושר ייצור סוללות שנתי גדול מכל מפעלי הסוללות בעולם גם יחד.
יש להזכיר כי בתחילת חודש נובמבר 2017 הודה היזם ובעלי טסלה, אלון מאסק, כי יש בעיות במפעל הסוללות, אך הרגיע את בעלי המניות כי החברה מטפלת בבעיה ועומדת לפתור אותה. טסלה זקוקה לתהליך ייצור סוללות רובוטי במלואו כדי לעמוד במספר העצום של הזמנות למודל 3 המונחות על שולחנה - כ-400 אלף לפי הערכות עדכניות.
בתגובה אמר דובר טסלה כי "עד שנגיע לקצב ייצור מלא, נהיה חייבים - בהגדרה - להשתמש בעזרה ידנית בחלק משלבי הייצור. נתונים אלה נחשפו על-ידי מאסק במהלך שיחות עם משקיעים לאחר פרסום נתוני הרבעון השלישי של 2017. בכל מקרה, אין לכך כל השפעה על האיכות או הבטיחות של הסוללות שאנחנו מייצרים". הוא לא התייחס בדבריו לקצב הייצור.
לפי המידע האחרון ששחרר מאסק בנוגע לקצב ייצור מודל 3, שאמור היה לעמוד כעת על 10,000 יחידות בשבוע, בסוף חודש מרס יעמוד הקצב על 2,500 מכוניות בשבוע, ובסוף חודש יוני על כ-5,000 לשבוע. גם אם תגיע טסלה לקצב זה, היא לא תצליח להגיע לחצי מיליון מכוניות חדשות במהלך השנה הנוכחית.