ב.מ.וו חשפה X4 חדש - אצלנו בסוף 2018
רכב הפנאי המסוגנן של ב.מ.וו שהוצג לראשונה ב-2014 מפנה מקום לדגם כל-חדש. המראה דומה, הבסיס שונה לגמרי
יצרניות הרכב משדרגות את הכנותיהן לקראת תערוכת הרכב הבינלאומית שתפתח בתחילת מארס בז'נבה, והחשיפה התורנית שייכת לב.מ.וו עם ה-X4 החדש. רכב הפנאי המסוגנן שייך לתת המשפחה שהיצרנית החליטה לשווק (יחד עם X2 ו-X6) כגרסה מושכות עין - ומעט פחות שימושיות - לדגמים השמרנים יחסית (X1, X3, X5) למראה.
לטענת הגרמנים, למרות מראה דומה לרכב היוצא שסיים את חייו לאחר ארבע שנים בלבד, הוא חדש לחלוטין ומבוסס על ה-X3 החדש. לדברי דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, ה-X4 החדש צפוי לעלות על כבישים מקומיים בסוף השנה הנוכחית.
הדגם החדש גדול משמעותית מקודמו כמקובל בתעשייה ובהתאם ל-X3 החדש. הוא ארוך בכשמונה ס"מ, רחב בכמעט ארבעה ס"מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך בכ-5.5 ס"מ משמעותיים (286 ס"מ בסך הכל). ממדים אלה שייכים למרכב שעבר בכל זאת שינויי עיצוב קלים אשר הפכו את ה-X4 למעט אגרסיבי יותר למראה, נמוך במעט ורחב ושרירי. הוא גם קל בכ-50 ק"ג מקודמו ונמול בכמה מ"מ, אם לדייק.
תא הנוסעים וסביבת הנהג מיישרים קו עם המקובל כיום בב.מ.וו. המשמעות היא שלוח המחוונים שונה כעת ופונה (עוד) יותר לכיוון הנהג, המושבים שונים ולדברי היצרנית, חלק משינוי התכנון הובילו לתוספת של כ-2.5 ס"מ עבור הנוסעים מאחור. מקומו של מסך מגע בגודל "10.25 לא נפקד.
כל גרסאות ה-X4 יהיו כפולות-הנעה לפחות בשלב ראשון, כולן יעבירו את הכוח לארבעת הגלגלים בעזרת תיבת שמונה הילוכים (סטפטרוניק) אוטומטית. מנועי ב.מ.וו המוכרים יתמקמו בחזית ויספקו החל מ-184 כ"ס ועד 360 כ"ס ב-M40I שיצויד במנוע ה-3.0 ליטר עם שישה צילינדרים ויעניק גם 50 קג"מ. תהיה גם גרסת דיזל שתתהדר בלוגו M, אף היא עם שישה צילינדרים ו-3.0 ליטר של נפח - 326 כ"ס ולא פחות מ-68 קג"מ. הבנזין החזק ביותר מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, הדיזל החזק דורש עוד עשירית.
קצת פחות מרשימים אבל ללא ספק נגישים לחלק גדול יותר באוכלוסיה יהיו ה-20i עם 184 כ"ס ו-29 קג"מ, ה-30i עם 252 כ"ס ו-35 קג"מ, שניהם עם מנוע 2.0 מוגדש בשתי גרסאות כוח. ה-20d עם 190 כ"ס ו-40 ק"מ וה-25d עם 231 כ"ס ו-50 קג"מ חולקים מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים.