לקסוס בפרומו לרכב פנאי חדש. CT200h עודכנה והוזלה
יצרנית מכוניות היוקרה היפנית חשפה קדימון לרכב פנאי קומפקטי. אצלנו בתחילת 2019. עד אז מתחילה היבואנית בשיווק גרסה מעודכנת ל-CT200h מוזלת
לקסוס חושפת קדימון ל-UX, רכב פנאי קומפקטי שייחשף בתערוכת ז'נבה בעוד שבועיים. לדברי היבואנית הוא צפוי לנחות כאן בתחילת 2019. בנוסף צפויה בתערוכת ז'נבה גם הופעת בכורה אירופאית ל-RX L, גרסה מוארכת ל-RX עם שבעה מושבים.
לקסוס UX
עם ה-UX תהיה לקסוס מיצרניות מכוניות היוקרה האחרונות להצטרף למבול הדגמים בקטגוריה, בה נוכחים כרגע דגמים ותיקים כמו ב.מ.וו X1 אודי Q3 ומרצדס GLA וחדשים כמו וולוו XC40 ויגואר E-פייס. התמונה שפורסמה חושפת את צללית חלקו האחורי של הדגם החדש, כולל יחידת תאורה בסגנון פורשה הנמתחת לכל רוחב דלת תא המטען. יש להניח כי ה-UX יאמץ בכל מקרה את קו העיצוב העדכני והנועז יחסית של החברה.
לקסוס לא מפרסמת כל פרט טכני אודות הדגם החדש. ניתן להניח שהוא יתבסס על פלטפורמת TNGA החדשה של בעלת הבית טויוטה ומשותפת ל-C-HR. גם יחידות ההנעה יהיו דומות כנראה לרבות טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר או גרסה היברידית על בסיס מנוע 1.8 ליטר בנזין הוותיק, בשילוב מנוע חשמלי. בינתיים החל שיווק ה-CT200h לאחר מתיחת פנים נוספת שעבר הדגם הוותיק ביותר של היצרנית, אשר הושק לראשונה ב-2010. ויזואלית מסתכם השינוי ביחידות תאורה שונות מלפנים (כולל פנסי ערפל) ומאחור וסבכה קדמית בעיצוב שונה. בתא הנוסעים נוסף מסך 4.2" לתצוגת נתונים בלוח המחוונים ודיפונים שונים בחלק מהמקומות. יש להזכיר כי מסך תצוגה גדול ומודרני יותר שמוצע באירופה ("10.3 לעומת "7), לא יגיע לישראל.
השינוי החשוב ביותר נוגע למערכות הבטיחות כציוד תקני בכל רמות הגימור, הכוללות כעת בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך). גרסת הבסיס שנוספה להיצע (150 אלף שקל, 17 אלף שקל פחות ממחיר הכניסה בעבר) כוללת חישוקי "15 במקום "16 בגרסאות הבכירות. לגרסת הביניים (לאקשרי, 162 אלף שקל) נוספה תאורת לד מלאה. הגרסה הבכירה (פרימיום, 174 אלף שקל) כוללת כעת גם מפתח חכם.
יחידת ההנעה ההיברידית נותרה ללא שינוי ומשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר למנוע חשמלי המפיקים 136 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים רציפה. זו מאפשרת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק רשמית של 23.8 ק"מ לליטר בממוצע.