שתף קטע נבחר
 

הקרב על הסא"ל: יונדאי איוניק ניצחה את טויוטה אוריס

משרד הביטחון יחכור 1,500 מכוניות מדגם יונדאי איוניק לקציניו הבכירים. המפרט יהיה שונה במקצת מזה שמוצע בשוק האזרחי, תקופת ההחכרה תהיה ארבע שנים במקום שלוש כמקובל

יונדאי איוניק ניצחה את טויוטה אוריס במכרז היוקרתי של כלי הרכב ההיברידיים שערך מנהל הרכש במשרד הביטחון. המשמעות היא כי החל מחודש יוני הקרוב יסופקו לסגני האלופים בצה"ל 1,500 מכוניות מתוצרת יונדאי, באמצעות חברת הליסינג אוויס. בניגוד למקובל בענף, עסקת ההחכרה תימשך 48 (ארבע שנים) ולא 36 חודשים.

 

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

המכרז הנוכחי נתן עדיפות לכלי רכב היברידיים בעלי מנוע בנזין וחשמל, מתוך כוונה לחסוך בעתיד בהוצאות הדלק האדירות של הצבא. יש לציין כי יונדאי איוניק העדכנית התמודדה מול טויוטה אוריס שעומדת בפני החלפה, ודגם חדש שלה יגיע ארצה בשנה הבאה. למרות זאת, האיוניק גברה עליה - בין השאר - בזכות מחיר זול יותר: הטויוטה הוצעה למשרד הביטחון במחיר של 125 אלף שקלים, היונדאי ב-120 אלף שקל. מדובר במחיר זול בכ-10% מהמחירון הרשמי של היבואנים.

 

מבחן השוואתי למשפחתיות בהשתתפות יונדאי איוניק: 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עם זאת, חשוב לציין כי האיוניק שיקבלו הקצינים תהיה שונה מזו המוצעת באולמות התצוגה, עם רמת אבזור נמוכה יותר שתתבטא בין היתר בחסרונן של מראות מתקפלות חשמלית ובחישוקי "15 במקום "17. לפי נתוני היצרנית, המידות הצנועות יותר של הצמיגים יסייעו בשיפור צריכת הדלק ביותר מ-10%. אבזור בטיחות לעומת זאת יהיה עשיר, לראשונה במכוניות צמודות לסא"לים. למשל מערכת בלימה אוטונומית המאטה ואף עוצרת את הרכב ללא התערבות הנהג במקרה הצורך ומערכת בקרת סטייה מנתיב.

 

המכונית ששימשה את הסא"לים עד היום הייתה מיצובישי אטראז' הקטנה משמעותית מיונדאי איוניק, שנבחרה בזמנו בזכות היותה חסכונית מאוד ותוך התעלמות מנתונים אחרים, למשל העובדה שהמושב האחורי בה היה צפוף מדי. לכן נדרש צה"ל לשכור עבורם מכוניות בעלויות גבוהות יותר.

 

צה"ל אינו הגוף היחיד בארץ שעובר למכוניות היברידיות. מתחילת השנה נרשם גידול בנתח השוק המכוניות בעלות מנועי בנזין וחשמל, ל-12% לעומת 10% בשנה שעברה. בינואר-פברואר נמסרו 2,000 דגמי איוניק, שעקפה משפחתיות בנזין פופולריות כמו טויוטה קורולה (1,500 מסירות), אך לא את סקודה אוקטביה (2,100 מסירות). היברידיות בולטות אחרות טבלת המכירות הן קיה נירו (1,515) וטויוטה C-HR (עם 1,485).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
יונדאי איוניק, הזוכה הגדולה
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים