פולקסווגן במתקפה חשמלית: זינוק אדיר בפסי ייצור
הצמיחה הצפויה במספר הדגמים החשמליים בקונצרן פולקסווגן מחייבת התאמת פסי ייצור. הקונצרן מבטיח להגדיל את הכמות משלושה כיום ל-16 כבר ב-2022
קונצרן הרכב פולקסווגן מכין עצמו לקראת המעבר הגדול של התעשייה לרכב חשמלי. או לפחות לזינוק חסר תקדים במספר הדגמים החשמליים במגוון המותגים של הקונצרן, שיירד מפסי ייצור במפעלים שונים ברחבי העולם. כיום מחזיק קונצרן הרכב הגדול בעולם בשלושה פסי ייצור ייעודיים לרכב חשמלי, אך עד 2022 צפוי המספר לצמוח פי כמה ל-16, כאשר כבר בשנתיים הקרובות הוא יגדל פי שלושה. כיום מייצרת פולקסווגן כלי רכב חשמליים במפעל בדרזדן, וולפסבורג וזוויקאו.
את ההבטחה לצמיחה האדירה נתן לאחרונה מתיאס מולר העומד בראש הקונצרן, והיא משתלבת היטב בתכניות העתידיות שנחשפו בעבר, לפיהן רבע מארסנל הדגמים החדשים של היצרנית - כשלושה מיליון כלי רכב בשנה לפי הערכות - הכולל עשרות דגמים שונים של שלל מותגי הקונצרן, ינוע על חשמל בלבד כבר ב-2025.
יש להזכיר כי פולקסווגן שמייצרת כמות עצומה של רכבי דיזל, מתמודדת עדיין עם אפקט שערוריית דיזלגייט, במסגרתה נתפסה כשהיא מטעה במזיד את הרשויות במבחני איכות סביבה, ולמעשה מייצרת מנועים מזהמים משמעותית יותר מהמותר. גילוי זה גרם לטלטלה רבתי בתעשייה בכלל ויצרניות דיזל בפרט, אך לא הפריע כך נראה לקונצרן להגדיל את הכנסותיו.
יש להזכיר כי לפני שבע שנים בדיוק הצהיר מי שעמד בעבר בראש הקונצרן וסולק בינתיים, מרטין וינטרקורן, כי "למכונית החשמלית תהיה השפעה משמעותית על העתיד של ניידות אישית, אך בטווח הזמן הבינוני, מכוניות היברידיות הניתנות לטעינה מרשת החשמל, מציעות פוטנציאל רב מאחר שהן משלבות את הטוב שבשני העולמות". נראה כי טווח הזמן הבינוני הסתיים, לפחות בנוגע לתכניות לעתיד הקרוב מאוד.