מרצדס CLS תעלה בישראל החל מ-720 אלף שקל
מכונית היוקרה החדשה של מרצדס ניתנת כבר לרכישה בישראל. מחיר הכניסה גבוה בכ-10% לעומת הדגם היוצא ועומד על 720 אלף שקלים
כלמוביל, יבואנית מרצדס מתחילה בשיווק ה-CLS החדשה, דור שלישי למייסדת הקטגוריה בה עיצוב בסגנון קופה חובר למרכב ארבע דלתות שימושי יחסית. תג המחיר מתחיל ב-720 אלף שקל, התייקרות של כ-70 אלף שקלים.
מרצדס CLS בנהיגה ראשונה - סופר-קלאסיקה מודרנית
ה-CLS מבוססת על פלטפורמת MRA המשותפת ל-E קלאס העדכנית. בהשוואה ל-CLS היוצאת היא ארוכה בחמישה ס"מ (499 ס"מ), רחבה בסנטימטר (189 ס"מ), גבוהה ב-1.5 ס"מ (143.5 ס"מ) ולבסיס הגלגלים נוספו 6.5 ס"מ (294 ס"מ). בהתאם גם המשקל העצמי גבוה בכ-100 ק"ג. לתא המטען נפח זהה של 520 ליטר ואילו המושב האחורי מציע כעת מקום (תיאורטי) לשלושה לעומת שניים בלבד בדגם הקודם.
מבחינת אבזור תצויד ה-CLS במערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית, כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה אקטיבית על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. בשלב ראשון תשווק ה-CLS עם מנוע טורבו-בנזין בעל שישה צילינדרים בטור ובנפח 3.0 ליטר, כשבעתיד יוצעו גם גרסאות בסיס עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין. המנוע משודך למערכת חשמל 48V המייתרת את רצועת העברת הכוח למשאבת מים ומזגן, מפעילה מגדש חשמלי וכוללת מנוע חשמלי המשמש גנרטור ובוסטר (22 כ"ס).
ב-CLS450 מפיק המנוע 367 כ"ס (34 כ"ס יותר מה-CLS400 היוצאת) ומשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה (ביחס קבוע, 55/45 לפנים/אחור). הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, (קיצוץ של חצי שנייה) וצריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר בממוצע (שיפור של כ-6 אחוזים).
ב-CLS53 AMG מפיק המנוע 435 כ"ס והוא משודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית מסוג MCT (מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה ביחס משתנה לפנים-אחור. היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. גרסה זו גם מקבלת מיתלי אוויר אדפטיביים לעומת מיתלי פלדה רגילים ב-CLS450.
מרצדס CLS 53 AMG