אודי עוצרת את ייצור רכב הפנאי הספורטיבי
יצרנית היוקרה הגרמנית עוצרת את יצור ה-SQ5 עד להתאמתו לתקני זיהום האוויר העדכניים. בישראל השיווק ימשך כרגיל
אודי עוצרת זמנית את ייצור ה-SQ5,
הגרסה הספורטיבית לרכב הפנאי הפופולארי, עקב הצורך להתאימו לתקני זיהום וצריכת דלק החדשים - WLTP - שייכנסו לתוקף בסתיו. בעוד שבשווקים מסוימים באירופה המכירות צפויות להפסיק לתקופה מסוימת, בישראל זה לא יקרה. לדברי צ'מפיון, יבואנית המותג, השיווק יתנהל כרגיל תודות להיערכות מוקדמת.
ה-SQ5 מצויד במנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (354 כ"ס) שמשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. על פי שיטת החישוב הישנה, צריכת הדלק היא 12 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 היא 189 גרם לק"מ.
אודי Q5
תקני הזיהום וצריכת הדלק העדכניים, ה-WLTP (ר"ת Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) מתיימרים להציג נתונים ריאליים יותר מתקן NEDS (ר"ת New European Driving Cycle) הנוכחי, שפותח בשנות השמונים ולמעשה מציג נתוני מעבדה תיאורטיים.
נראה כי דגמים ספורטיביים מושפעים במיוחד מהשיטה החדשה, שכן גם ב.מ.וו הודיעה לאחרונה על הפסקת ייצור ה-M3, גרסת הקצה לסדרה 3 ואחת המכוניות המפורסמות של היצרנית הבווארית.
ה-SQ5 מצויד במנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (354 כ"ס) שמשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. על פי שיטת החישוב הישנה, צריכת הדלק היא 12 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 היא 189 גרם לק"מ.