שתף קטע נבחר

נדחתה עתירה נגד מיזם הרכב השיתופי בחיפה

בית המשפט החליט לדחות את עתירת עמותת שומרי הסף נגד עיריית חיפה ומיזם הרכב השיתופי שבתחומה

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט לדחות את עתירתה של עמותת "שומרי הסף", נגד פרויקט הרכב החשמלי השיתופי שמפעילה חברת Car 2 go בעיר חיפה (ובערים נוספות בארץ). העמותה טענה כי העירייה הייתה מחויבת לפרסם מכרז לקראת הפעלת הפרויקט ולא עשתה כך.

 

עתירה לבית המשפט: הפסק מיזם הרכב השיתופי בחיפה

 

מיזם הרכב השיתופי בחיפה (ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה) (ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מיזם הרכב השיתופי בחיפה(ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 

העירייה שיוצגה על-ידי משרד עורכי הדין ש. פרידמן, טענה מנגד כי בפני ועדת המכרזים של העירייה הייתה חוות דעת לפיה החברה היא היחידה היכולה לספק את השירות בישראל בהיקף הנדרש. השופטת ריבי למלשטריך לטר קיבלה עמדה זו וציינה כי למען השקיפות אף פרסמה העירייה מודעה ובה פירטה את כוונתה להתקשר עם החברה בהסכם.

 

לדברי "שומרי הסף", בשלב נוסף של ההכנות להפעלת הפרויקט הייתה העירייה אמורה לפרסם מודעה דומה נוספת אך לא עשתה כן. השופטת קבעה כי נכון היה לפרסם מודעה נוספת על התקשרות העירייה עם ספק יחיד, אך באי פרסומה אין פגם מהותי.

 

השופטת ציינה כי במהלך השנים 2016-2017 פורסמה מספר פעמים כוונת העירייה להפעיל את הפרויקט, וכן קול קורא של המשרד להגנת הסביבה שמממן את הפרויקט. לדבריה, למרות פרסומים אלה לא פנתה כל חברה נוספת וביקשה להפעילו.

 

בפסק הדין צוין כי חברת שלמה תחבורה הביעה עניין להשתתף בפרויקט לאחר הגשת העתירה אך השופטת קבעה עוד כי העתירה הוגשה באיחור רב. כן דחתה חלק נוסף בעתירה נגד הקצאת מקומות החניה לרכב החברה, וקבעה כי לא מדובר על העברת מקרקעין שכן השטח נשאר ומשמש את תושבי חיפה.


פורסם לראשונה 09/04/2018 22:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחיה ראב"ד
הרכב השיתופי בחיפה
אחיה ראב"ד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים