שתף קטע נבחר

בקרוב אצלנו: הסאלון החדשה של לקסוס

לקסוס ES, שנמכרה עד כה רק בצפון אמריקה, תשווק החל מתחילת 2019 באירופה ובישראל כמחליפת ה-GS. היא תציע עיצוב ייחודי, תא נוסעים מרווח ויחידת הנעה היברידית

לקסוס חושפת בתערוכת בייג'ינג ES חדשה, דור שביעי למכונית הסדאן הגדולה של היצרנית. ה-ES ששווקה בצפון אמריקה, תוצע לראשונה באירופה וגם בישראל בתחילת 2019, כמחליפת ה-GS שייצורה יופסק בשל ביקוש נמוך.

 

 

ה-ES החדשה, דור שביעי למכונית השניה בהיסטוריה של לקסוס (שהושקה לראשונה ב-1989), מתבססת על פלטפורמת GA-K חדשה עם תצורת מנוע רוחבית והנעה קדמית, בשונה מה-GS בעלת הנעה אחורית. בהשוואה ל-GS היא ארוכה ב-9.5 ס"מ (497.5 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (186.5 ס"מ) ונמוכה בסנטימטר (144.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-2 ס"מ (287 ס"מ) מה שאמור, יחד עם תצורת המנוע וההנעה, לשפר את מרחב המחיה לנוסעים.

לקסוס ES ()

לקסוס ES ()

העיצוב דומה ל-LS עם יחידות תאורה צרות וחדות, וסבכה בצורת שעון חול ענק. לעומת זאת, עיצוב הפנים מעט שגרתי יותר, וכולל בעיקר לוח מחוונים דיגיטלי עם מד סל"ד גדול במרכזו, ומסך ענק ("12.3) בחלקה העליון של הקונסולה, הנשלט באמצעות משטח מגע מימין לבורר ההילוכים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינמית - הודות לפנסים המכילים 24 יחידות תאורת לד כל אחת, ומסוגלים לספק פיזור אלומה (מרחק ורוחב) בהתאם לתנאי הדרך ולתנועה.

 

לקסוס ES ()

ה-ES תוצע עם מנועי בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר ב-ES350 ו-4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ב-ES250, שניהם בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. אצלנו תוצע רק ה-ES300h ההיברידית, המשלבת בין מנוע בנזין חדש בנפח 2.5 ליטר (במחזור אטקינסון), למנוע חשמלי שלטענת היצרנית הוא קל, קטן וחזק מבעבר. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 21.2 ק"מ לליטר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים