שתף קטע נבחר

אלון מאסק מודה: טסלה מודל 3 בולמת גרוע

מגזין הצרכנות האמריקאי קונסיומר ריפורטס בחן את המכונית שמסעירה את עולם הרכב וחזר עם ביקורת קטלנית. אלון מאסק מיד תקף אך לאחר מכן הודה בבעיה

מגזין הצרכנות הבלתי תלוי ורב ההשפעה קונסיומר ריפורטס פרסם ביקורת קשה על טסלה מודל 3. המכונית החשובה ביותר של יצרנית הרכב החשמלי טסלה, זו שמידת הצלחתה תקבע ללא ספק את עתיד יצרנית הרכב מקליפורניה, סיימה את מבחן הרכב המקיף של הקונסיומר ריפורטס ללא "המלצת קניה". לדברי עורכי המבחן, למרות טווח נסיעה חשמלי מרשים והתנהגות טובה, מודל 3 נכשלת קשות בסעיף בלימה, תפעול ואיכות נסיעה.

 

לא בולמת - טסלה מודל 3 ()
לא בולמת - טסלה מודל 3

 

את עיקר תשומת הלב משכה הביקורת הקשה של עורכי המבחן על יכולת הבלימה של הרכב החשמלי, מערכת בעלת חשיבות יוצאת דופן לבטיחות הנוסעים והסביבה. לדברי הבוחנים, מרחק הבלימה של מודל 3, ממהירות נסיעה של 60 מייל לשעה (כ-96 קמ"ש) לעמידה מוחלטת, עמד במבחן על 152 רגל (כ-46 מטרים), "גרוע משמעותית בהשוואה לכל מכונית מודרנית שבחנו וארוך בשבעה רגל (כ-2 מטרים) אפילו ממרחק הבלימה של טנדר פורד F150 (הכבד ממודל 3 בכ-400 ק"ג, ה.פ).

 

בטסלה הגיבו באופן שהפך לכמעט צפוי לאחר ידיעות לא מחמיאות שמתפרסמות אודות המכוניות שהיא מייצרת, וטענו כי התוצאות שהשיגו במבחני בלימה פנימיים היו טובות משמעותית. כמו-כן הצביעו על-כך שתוצאות מבחני בלימה מושפעות ממספר משתנים כגון (איכות) משטח האספלט, תנאי מזג אוויר, חום הצמיגים, מצב הבלמים ו"אופי הנהיגה ברכב לפני המבחן שעשוי היה להשפיע על מערכת הבלימה". נתונים שבוחני קונסיומר ריפורטס המנוסים מודעים להם היטב.

 

אלא שזמן מה לאחר מכן הודו בטסלה כי מערכת הבלימה במודל 3 אכן אינה טובה מספיק. מאסק אף צייץ כי "עם שיפורים נוספים יש ביכולתנו להקטין את מרחק הבלימה. טסלה לא תנוח עד שמודל 3 יציע יכולת בלימה טובה יותר מכל מכונית דומה אחרת". ובכל זאת, מאסק הזכיר כי המכונית שנבחנה על-ידי המגזין הייתה מסדרת ייצור מוקדמת וכי החברה תבקש מאנשי המגזין לבחון מכונית חדשה יותר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים