קיה ספורטאז' מעודכן בדרך ארצה
היצרנית הקוריאנית מתחה את פניו של רכב הפנאי המצליח. יוצע אצלנו גם בעתיד עם מנועי בנזין ותיקים אך ללא מנועי טורבו-דיזל מודרניים. גרסה היברידית-קלה תוצע רק ב-2019
עדכוני המראה צנועים ומסתכמים ביחידות תאורה, פגושים וחישוקים שונים, כמו-גם אפשרות לחמישה צבעי מרכב חדשים. השינויים בתא הנוסעים כוללים גלגל הגה בעיצוב שונה, לוח מחוונים עם מסך תצוגה גדול יותר, מסך מגע מקורי (התקנה מקומית בדגם הנוכחי) בגודל "7 או "8 בהתאם לגרסה עם מצלמות היקפיות, בלם חניה חשמלי וריפוד דו-גוני בשחור-אפור. אבזור הבטיחות עודכן וכולל כעת גם מערכת להתראה על עירנות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילה בפקקים.
היצע מנועי הבנזין הרלוונטים לשוק הישראלי יישאר בינתיים ללא שינוי - 1.6 ליטר עם 132 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 155 כ"ס, שניהם משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. בפסגת ההיצע תשאר ה-GT הבכירה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין (177 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולה-מצמד והנעה כפולה-קבועה.
באירופה יזכו רוכשי ספורטאז' לאפשרות בחירה גם במנועי טורבו-דיזל, יחידות שלא שווקו - וכנראה לא ישווקו בעתיד הקרוב - אצלנו. הראשון הוא 1.6 ליטר המחליף את ה-1.7 ליטר היוצא שכבר אינו עומד בתקני זיהום אוויר מחמירים. הוא יוצע בשתי רמות הספק (115 או 136 כ"ס) וישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית או תיבה כפולת-מצמד והנעה כפולה כאופציה במנוע החזק מהשניים.
מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל לא ישווק יותר, אך קיה תציע אותו כהיברידי-קל והוא כן עשוי להגיע לישראל. המערכת משלבת בין מצברי ליתיום-יון בקיבולת 0.46kWh ומנוע חשמלי (13 כ"ס) הממוקם במקום האלטרנטור ומחובר למנוע הדיזל דרך רצועת המנוע.
יש לציין שהמנוע החשמלי אינו מאפשר הנעה מלאה של המכונית אלא כבוסטר בזמן האצה, כגנרטור למצבר בהאטה והארכת משך פעולת מערכת עצור-סע. מנוע זה ישולב בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. בכך הוא מסייע - לטענת קיה - להפחת של עד 4% בפליטת המזהמים על פי תקן WLTP העדכני.