שלום ולא להתראות: סיטרואן מחסלת DS4 ו-DS5
ייצור שני הדגמים של חטיבת היוקרה החדשה מבית סיטרואן הופסק ולא יחודש גם בעתיד. הסיבה: נתוני מכירה נמוכים במיוחד הרחק מתחת לצפי
חטיבת היוקרה של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) שהושקה זה מכבר תחת השם DS, הפסיקה את ייצור ה-DS4
וה-DS5
עקב ביקושים נמוכים במיוחד שהסתכמו ב-11,746 ו-5,738 יחידות בהתאמה במהלך כל 2017. מהיבואנית לישראל, חברת לובינסקי, נמסר כי שיווקה של ה-DS4 הופסק כאן כבר ב-2016 ואילו שיווק ה-DS5 הופסק אשתקד. מאז השקתם של שני הדגמים ב-2012 נמכרו כאן 121 כלי רכב משני הדגמים יחדיו - ממוצע של שתי יחידות בחודש במהלך חמש השנים האחרונות.
ה-DS4 וה-DS5 הוצגו בתחילת העשור, הראשונה כאלטרנטיבה לאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, השניה כמתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4. שתיהן היו בעיקר מקדמות תדמית עבור הקונצרן הצרפתי, ובשונה מה-DS המקורית והחלוצה טכנולוגית, הן התבססו על פלטפורמת הנעה קדמית ותיקה של היצרנית (PF2) ויחידות הנעה מוכרות. במקרה שלנו מדובר היה במנועי 1.6 ליטר טורבו-בנזין ותיבת 6 הילוכים אוטומטית.
מול המתחרות הגרמניות הן התקשו לשכנע, לא רק כאן, אלא אפילו את הקהל הביתי-פטריוטי, בין היתר בגלל איכויות נסיעה נמוכות מהרף המצופה ממותגי יוקרה והנדסת אנוש מוזרה שאפיינה את שתיהן. הירידה הכללית של מכירות דגמי הקטגוריה עם העדפה של רכבי פנאי, הייתה המסמר האחרון בארון של צמד הדגמים הללו.